×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شوک به ترامپ؛ وزیرخارجه بوش به بایدن پیوست


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ “کالین پاول” وزیر امور خارجه پیشین آمریکا سه‌شنبه رهبری گروهی از مقامات رده‌بالای سابق امنیت ملی که در کنوانسیون دموکرات‌ها به محکوم کردن تعاملات رئیس جمهوری آمریکا با حکام استبدادی می‌پرداختند، بر عهده گرفت و رقیب ترامپ، “جو بایدن” را نیز رهبری “باثبات” توصیف کرد که از آمریکا در برابر خطرات پیرامون جهان حفاظت می‌کند.

به گزارش روزنامه لس‌ آنجلس تایمز، کالین پاول که مشاور ارشد سه تن از رؤسای جمهور جمهوری‌خواه بوده است، در سخنرانی ضبط شده‌ای همراه با بنای یادبود واشنگتن در پس‌زمینه شب‌هنگام آن، اظهار کرد: با وجود جو بایدن در کاخ سفید، هیچ‌گاه در اینکه او با دوستان ما و در مقابل دشمنانمان می‌ایستد، تردیدی نخواهید کرد و هیچ‌ زمان برعکس این اتفاق نخواهد افتاد. او به دیپلمات‌ها و جامعه اطلاعاتی ما اعتماد می‌کند؛ نه به خوشایند دیکتاتورها و حکام ستمگر.

در ویدئوی دیگری با حضور حدود شش تن از دیگر مقامات رده‌بالای سابق امنیت ملی، “چاک هاگل” وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: ترامپ، ریاست جمهوری و کشور ما را تنزل داد و در پیش چشم جهان، خوار کرده است. این “سستی وظیفه” از سمت ترامپ است که در ارتباط با گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر آنکه روسیه در ازای کشتن نیروهای آمریکایی به نیروهای افغان پاداش داده، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برخورد نکرد.

هاگل که قبل از آنکه اوباما او را به ریاست پنتاگون منصوب کند، یک سناتور جمهوری‌خواه از نبراسکا بود، تصریح کرد: “شما سربازان را ناکام می‌کنید، این کشور را ناکام می‌کنید”.

“برت مک‌گرک”، نماینده ویژه سابق رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در دولت‌های اوباما و ترامپ نیز گفت، از اینکه ترامپ، پوتین را بر سر پاداش‌های گزارش شده به چالش نکشیده، شگفت‌زده شده است.

وی با سابقه ۳۶ سال فعالیت در نیروی هوایی آمریکا گفت: من گروه‌های فضایی و موشک هسته‌ای را رهبری کرده‌ام و هیچ موقع فکر نمی‌کردم رئیس جمهوری داشته باشم که خطری برای امنیت ملی به حساب بیاید.فارس

Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false