×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
عدم توجه به پساسیل می‌تواند آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را افزایش دهد

نویسنده: ایرج‌ شهسواری، مدرس دانشگاه
وضعیت کنونی شهرستان پلدختر ومعمولان نسبت به گذشته خیلی متفاوت است ومردم این شهرها چه آنهایی که سیل اسباب واثاثیه آنها را تخریب کرده وچه آنهایی که سیل کلا بصورت صدرصدی منازل آنها بااسباب واثاثیه را تخریب کرده وچه کشاورزانی که بواسطه سیل ویرانگر دوازدهم فروردین ۱۳۹۸زمینها ،باغات، موتورآلات وابزار کشاورزی آنها ازبین رفته اند انتظار دارند که آثار ونتایج عملکرد مسئولین ومتولیان امر رابصورت عینی ،عملی واجرایی مشاهده کنند به هرحال هم روستائیان خسارت دیده وهم مغازه داران و واحدهای صنفی بی صبرانه در انتظار عادی شدن شرایط زندگی و امرار معاش خود وحتی رونق اقتصادی هستند علیرغم اینکه باید در این خصوص تلاش مضاعفی صورت بگیرد ولی عملا تاکنون در این خصوص اتفاق خاصی رخ نداده است واگر خواسته آنها که هنوز امیدوار وچشم به راه مسئولان هستند مورد توجه قرار نگیرد تبدیل به یأس وناامیدی میشود .
ولی چیزی که اعیان است برخی دستگاهها احساس مسئولیت گذشته را ندارند وعملا همکاری باسیل زدگان را رها کرده اند . دراینجا میطلبد که استانداری بعنوان نماینده عالی دولت عملکرددستگاههای اجرایی درخصوص مساعدت به سیل زدگان را بصورت جدی رصد نماید .
استاندار بعنوان متولی امر و مسئول ستاد بحران استان باید تیمهایی راجهت بررسی و رسیدگی به سیل زدگان در همه زمینه هااعم از رسیدگی به مشکلات کشاورزان سیل زده وشهروندانی که منازل واسباب و اثاثیه خود را از دست داده اند تشکیل ونتیجه گزارش آنها را جهت تسریع در رسیدگی مشکلات آنها بر اساس اولویت به کار گیرند .
زیرا عدم توجه به شرایط پساسیل میتواند آسیبهای اجتماعی را افزایش دهد وهنجار شکنیهایی را بدنبال داشته باشد .
به نظر میرسد رسیدگی به کشاورزان وکسانی که بواسطه سیل شغل وکسب وکار خود را از دست داده اند حتی از بازسازی مسکن اهمیت بیشتری برخوردار باشد ، زیرا که تأمین معیشت وهزینه هاوپرداخت اقساط در اولویت مردم است. تاکنون و وهمین لحظه همه میدانیم که مردم روی پای خود ایستاده اند وازاین به بعد هم میخواهند روی پای خود بیاستند با این حال حاضرند تمام مشکلات تابستان را باگرمای آن تحمل کنتد. اما معیشت و کسب وکار وحتی کشت آنهابه حالت عادی بازگرددتا حداقل عزت آنها زیر سئوال نرود .باتوجه به این مواردمردمی که اینگونه طالب وخواستارند روی پای خود بیاستند ودر این سالی که رهبر معظم انقلاب آنرا سال حمایت از تولید و رونق اقتصادی نامگذاری کرده است باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند .
الان با این وضعیت شهرستان پلدختر وشهر معمولان باید بیشتر از سایر نقاط،استان مورد توجه قرار گیرند وحتی باید شبانه روز در آنها کار کنند و ترتیبی اتخاذشود که حداقل تا اواخر تیرما زندگی آنها به حالت عادی برگردد.
مورد دیگر این است، وامهایی که به شهروندان این شهرها پرداخت شده مبالغ آن نسبت به خسارات وارده واقعا بسیار ناچیز بوده و در شأن منزلت و کرامت این مردم انقلابی و ولایتمدار نیست . لذا همانطوریکه بیان شد مشکلات سیل شهرستان پلدخترومعمولان باید بصورت ویژه در اولویت کاری استانداری قرار گیرد وبصورت هفتگی جلساتی جهت نتایج گزارش کار دستگاههای اجرایی برگزار کند و گزارش و روند کار آنها را مورد ارزیابی قرار دهند .
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false