×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عملیات کنترل حریق در جنگل های لرستان قابل قبول است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در کاهش آتش سوزی جنگل و مراتع قابل قبول است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان، احمد مرادپور روز یکشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان اداری منابع طبیعی و آبخیزداری دلفان اظهار کرد: آتش سوزی در جنگل های استان از سالانه یک تا ۲۰۰۰ هکتار به کمتر از ۲۰۰ هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: اهمیت اجرای عملیات آبخیزداری به اندازه ای است که مقام معظم رهبری اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را برای عملیاتی شدن این امور صادر نمودند.

وی اضافه کرد: تنها راه نجات طبیعت، جلوگیری از فرسایش خاک، غنی بودن منابع آب های زیرزمینی و جلوگیری از سیل توسعه کارهای آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز گفت: دلفان دارای ظرفیت های مطلوبی بوده و در سه حوزه آبخیز در این شهرستان بیش از پنج میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

شیرزاد نجفی با بیان اینکه شهرستان دلفان به عنوان پایلوت برای کشت گیاهان دارویی انتخاب شده افزود: هفته منابع طبیعی بیش از ۴۰ پروژه شاخص در استان به بهره برداری رسید که عمده فعالیت های آن، اجرای عملیات آبخیزداری است.

وی تصریح کرد: ۵۵۰۰ هکتار عملیات کاشت نهال و توسعه فضای سبز در مرکز استان انجام گرفته که در سال های گذشته بی نظیر بوده است.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false