×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
قدردانی ویژه از پلیس راهور و پیگیری یک مطالبه مردمی: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان


معمولا در روزهای پنجشنبه و جمعه و سایر روزهای تعطیل، بیشتر مردم شمال خرم آباد برای گذراندن اوقات فراغت و یا برگزاری مراسمات تشییع، تدفین و خاکسپاری عزیزان خود در قبرستان شهر، واقع در رباط نمکی، در طول جاده شلوغ خرم آباد – کرمانشاه تردد می نماید. اما متاسفانه برخی رانندگان ناآگاه در حین برگشتن، به قصد دور زدن ترافیک سنگین ایجاد شده از رباط نمکی تا خرم آباد، در شانه های خاکی جاده عبور نموده و با بلند کردن گرد و غبار شدید، موجب تکدر خاطر دیگر رانندگان صبور و شرافتمندی که رنج ترافیک را تحمل می نمایند ولی این عمل زشت را مرتکب نمی شوند، می گردند.

دیروز جمعه مورخ ۲۸ اردیبهشت نزدیک غروب که در حال برگشت از این مسیر بودم، از قلعه سنگی تا اول دره گرم اکیپ هایی از زحمت کشان پلیس راهور را ملاحظه نمودم که با فاصله حدود هزار تا دو هزار متر، مسیر خاکی جاده را کنترل و رصد می نمودند. حدس می زدم که برای کنترل رانندگان خاطی می باشد که از شانه خاکی جاده عبور می نمایند و گرد و خاک ایجاد می نمایند.

ماشین را در کنار این بزرگواران پارک کردم و موضوع را جویا شدم، حدسم درست بود. یکی از پرسنل با درجه سرهنگی پاسخ داد که بله؛ برای کنترل رانندگانی که از جاده خاکی عبور می نمایند و موجب آزار و اذیت دیگر رانندگان می گردند، انجام وظیفه می کنیم. بسیار خوشحال شدم و از این بزرگواران و سایر اکیپ هایی که در حال کنترل بودند به عنوان «پلیس وظیفه شناس» بطور ویژه تشکر نمودم.

اما تا به کی باید این همه نیروی پلیس در روزهای تعطیل، قید تفریح زن و بچه های خود را بزنند و نگهبانی برخی آدم های کم خرد را بدهند که با رفتار نامعقول خود موجب آزار و اذیت دیگران می شوند.

بدیهی است بایستی سازمان های نظارتی از جمله بازرسی کل استان، به این موضوع ورود نمایند و مدیرکل «راهداری» یا «شهرداری» خرم آباد ( وظیفه هر کدام هست) را مجاب به آسفالت شانه های چپ و راست این جاده، از ابتدای پل دره گرم تا اول تنگه شبیخون، نمایند. تا علاوه بر تعریض جاده و تسهیل ترافیک از ایجاد گرد و خاک جلوگیری به عمل آید.

امیدواریم گوش شنوایی باشد و مسئولین مربوطه، این موضوع را که به یک «ابر مشکل» تبدیل شده است، به سرعت حل نمایند./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. ناشناس

    سلام و عرض ارادت جناب رباطی احسنت ممنون و سپاسگزار شما هستیم انشالله خداوند به حضرتعالی توفیق روز افزون عنایت فرمایند

  2. مجید شیران

    درود و سپاس . چندین سال است که این معضل که توسط عده ای چند از رانندگان در این مسیر و سبقت بیجا و زشت با سرعت موجبات آلودگی و فضای محیط زیست را مرتکب می‌شوند. حال پیشنهاد بنده که باید قبلا با پلیس راهور هماهنگ و روش درست و صحیح آنرا جویا شد و بنام همکار پلیس از این متخلفین خودخواه و بی نظم که شاید پیش خودشان و سرنشینان همراهشان زرنگ و کار شاقی می‌کنند در نهایت بصورتیکه باصطلاح تابلو نشوی فیلمبرداری و آنرا به شماره هائیکه پلیس راهور اعلام کرده ارسال نمایید و ضمنا روز و ساعت دقیق را عینا قید فرمایید ۱۰۰٪ این روش که راهور برای آنها جریمه و یا احضار مالک و راننده خودرو است تصمیم خواهد گرفت . و اما :
    شما شهروند محترم و با نظم که رفتار خوب و یا غیر قانونی و عرفی را در کنار فرزند عزیزتان انجام ندهید نوجوان عواقب نا خوشایند در آینده شهر و دیاری که درآن زندگی میکنند و میکنیم فراهم نشود بیاییم بی تفاوت نباشیم و در جهت نظم و برقراری آرامش شهروندی لایق و با کفایت باشیم و بیکران و کسانیکه احساس وظیفه و تکلیف نمیکنن و آموزش بد به فرزندانشان که از آنتن الگو برداری می‌کنند کاری نداشته باشیم هر کسی عرضه و لیاقتی در زندگی دارد و ما باید راه وروش زندگی صحیح که همانا نظم و انضباط همگانی است را ترویج دهیم باسپاس از همه شهروندان شریف و با شخصیت( شهروند کوچکی از دیار شما لرهای با غیرت و با شعور اجتماعی) .م.ش.🙏🏽🌹

  3. ناشناس

    بادرود و سپاس بله بسیار عمل ناپسند و بی بندوباری رانندگان خاطی و بی شخصیت را می‌رساند .لابد نزد خود و سرنشینان این عمل زشت و ضد آرامش مردم را زرنگی می‌دانند. درحالیکه مورد لعن و تنفر سایرین که با حفظ شخصیت و منش برتر لرستانی بودن قرار می‌گیرند و شایسته همینند. امید اینکه مخصوصا قشر جوان و فهیم در این راستا و تمامی شئونات زندگی با نظم و حقوق سایرین را محترم‌بشمارند. ارزومندیم🌹✌️🙏🏽👏

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false