×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم انتخاب یک نماینده بانفوذ، قدرتمند و تاثیرگذار در شرایط کنونی استان لرستان


هم استانی های عزیز همانطوری که استحضار دارید استان لرستان از نظر بیکاری، اشتغال و سایر شاخص های توسعه در شرایط نامناسبی قرار دارد. بد انتخاب کردن، انتخاب بد، پذیرش مسئولین ناتوان و بعضاً بی کفایت، انتخاب نمایندگان ضعیف و بی مسئولیت و به نوعی ضعف در مسائل فرهنگی، نقش به سزایی در عدم توسعه یافتگی استان لرستان داشته و دارد.

در اوج فقر و محرومیت و بحران های اجتماعی و اقتصادی که گریبانگیر مردم لرستان شده است، تکرار مکررات، انتخاب نمایندگان ناتوان و پذیرش مسئولین کم تجربه و ضعیف در استان لرستان کاری عبث و بیهوده می باشد و هیچ تاثیری در روند رشد و توسعه استان لرستان ندارد و لرستان را روز به روز محروم تر و نحیف تر و ناتوان تر می سازد.
در چنین شرایطی لازم است رویه ها، نگاه ها و دیدگاه های غلط گذشته را کنار بگذاریم و یکبار برای همیشه از منفعت شخصی خود عبور کرده و به منافع جمع فکر نمائیم و به افرادی رای بدهیم که دارای چند ویژگی مهم باشند؛
به اعتقاد نگارنده یک نماینده ارزشمند و قوی علاوه بر مقید بودن به اخلاق حرفه ای، بایستی دارای ۵ ویژگی مهم به شرح ذیل باشد؛
۱- یک نماینده خوب بایستی دارای بالاترین مدرک تحصیلی مرتبط با وظایف نمایندگی و داشتن سواد اجتماعی و اقتصادی لازم باشد.

۲-یک نماینده توانمند، حتماً بایستی دارای تجربیات و سوابق کاری در حوزه های مختلف اجرایی و نظارتی بوده و همچنین پست ها و مشاغل مدیریتی در سطوح میانی و عالی مدیریت کشور را طی کرده باشد.

۳ یک نماینده قوی می بایست دارای بیانی شیوا، روان و تاثیرگذار باشد.

۴- یک نماینده تاثیرگذار بایستی دارای نفوذ زیادی در لایه های مختلف سطوح مدیریتی ملی و محلی داشته باشد.

۵- یک نماینده قدرتمند بایستی دارای شهامت، شجاعت و قاطعیت در مقام شغل مهم نمایندگی باشد.

بدیهی است، جمع شدن هر یک از این ویژگیها در نمایندگان، به قدرت، نفوذ، توانمندی و تاثیرگذاری آن افزوده و وجود این ویژگی ها در آن شخص توانایی انجام هر کاری را میسر می نماید. و چنانچه هر یک از ویژگیهای فوق از هر نماینده گرفته شود، نشان دهنده ضعف و ناتوانی آن در انجام امور مربوط به وظایف نمایندگی است.

در چنین شرایطی بحرانی، تشخیص نماینده تمام عیاری که بتواند حوزه انتخابیه خود و لرستان را از رنج محرومیت چندین ساله برهاند، به عهده خواص، نخبگان، سران احزاب، گروه ها و تشکل‌های سیاسی جامعه است.

لذا از مردم عزیز و صبوری که تا کنون بازنده اصلی این بازی بوده اند و همچنین کلیه کسانی که دل در گرو پیشرفت و توسعه لرستان دارند، انتظار می رود در انتخابات اسفند ۹۸ کمی متفاوت تر از گذشته و با کنار گذاشتن رودربایستی ها و منافع شخصی و صرفا با مدنظر قراردادن منافع جمع و انتفاع عمومی، نسبت به انتخاب بهترین گزینه اقدام نمایند. تا پس از ۴ سال لذت انتخاب خود در رشد و توسعه تدریجی استان را چشیده و از انتخاب خود پشیمان نشده باشند.

هم استانی های عزیز این پیام را جدی بگیرید. امیدوارم با انتخاب صحیح خود گام بلندی در جهت پیشرفت و توسعه استان لرستان برداریم و از انتخاب های غلط خود مانند ادوار گذشته پند بگیریم و انتخابمان موجب پشیمانی و اعتراضمان در چهار سال آینده نباشد.

به امید پیشرفت و آبادانی استان لرستان

کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false