×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مدیران و فعالان سیاسی نارسیسمی

نویسنده: عنایت صادقی/فعال فرهنگی

حال و روز کسانیکه خود را بعضا فعال سیاسی ویا مدیری توانمند می پندارند .حال وروز کسانی است که برای اولین بار در تاریکخاته به تماشای فیل رفتند وفردای همان روز هرکدام برصحت استنباط خود از هیات فیل پافشاری کردند که همین منشا بروز اختلافاتی شد که از اساس فاقد مبنای درست وناشی از تاریکی منظر بود . واگر در کف هرکدام شمعی وجود داشت قطعا صحت استنباط آنها دقیق و مستند بود .

درکف هریک اگر شمعی بودی اختلاف از گفتشان بیرون شدی .

ما انسانیم و شان انسانی مان ایجاب میکند که برای انجام بسیاری از کارهایمان پشتوانه تئوریک داشته باشیم بخصوص درحوزه سیاست اگر تحلیل دقیق و درستی از مفاهیم داشته باشیم بی شک میتوانیم کارکرد های خودرا مبتنی بر واقعیت ها تبین ونه به یک نوع خودشیفتگی دچارشویم که هر آینه مادام از خودو عملکرد خود دم بزنیم بدون اینکه دراین راستا راهگشا وکارگشا باشیم.((نقل به مضمون :عنایت صادقی نژاد))

در روان شناسی خودشیفتگی یا به انگلیسی نارسیسم عشق افراطی به خود وتکیه بر خود انگاشت های درونی دارد .نارسیسم عشق به خود و عملکرد خویشتن بیش از حد داشته وآنچه را که درخود می پسندد به تمام دوربرش تعمیم داده و خیال می کند تماما وکمالا همچون خوداو می پسندند !

این خود شیفتگی در کسانی که خودرا اوج سیاست می پندارند و رهبری گروهی برایشان کاملا مشهود وملموس است مصداق پیدا می کند . که متاسفانه در استان لرستان نیز ما ازاین امر مستثنی نیستیم .

کسانیکه خودرا فعال سیاسی و بزرگ گروه و طیفی می پندارند اما فاقد دانش سیاسی لازم دراین زمینه هستند به دلیل مسائل سنتی وطایفه ای باعث میشوند که برخی را به دنبال خود کشانند،که چه بسا بسیار به روز تر ومجهز تر به علوم روز باشند و… که خود جایی بحث وتحلیل دارد.

ناشناسندگان که راهبرند کاروان را به پرتگاه برند.

البته این امر بعضا دربین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران به چشم امده که آنچه را درحوزه عملکردی آنها به عینه می بینیم با آنچه که خود می پندارد تفاوت اززمین تا آسمان است.

توصیه پایانی این که : تمام فعالین انتخاباتی وسیاسی عملکرد نمایندگان و مدیران را منطقی ومعقول ومبتنی بر شرایط روز به بوته نقد منصفانه قراردهند تا هیچ گاه دچار خودشیفتگی و نارسیسمی قرار نگیرند.


false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false