×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
مسئولین را خواب گرفته یا مردم در خوابند؟!: کیوان رباطی روزنامه نگار


اخیرا کلیپی با این مضمون در فضای مجازی دست به دست می چرخد و آن اینکه: «کشورهایی که نفت و گاز دارند مالیات ندارند، مثل بحرین، کویت، عربستان و قطر که نرخ مالیاتشان صفر است.

از طرفی دیگر کشورهایی که مالیات بالا دارند، بالاترین رشد اقتصادی رو هم دارند، مثل سوئیس دانمارک انگلیس و ژاپن

آنهایی که از کالا و خدمات مالیات می گیرند، بالاترین رفاه و شادی اجتماعی را تجربه می کنند، مثل نروژ و سوئد، فرقی ندارد پول مالیات باشد یا نفت و گاز، هر چه که باشد در نهایت خرجِ خود مردم می شود.

اما ما « ایران» به اندازه ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه نفت و گاز می فروشیم، به اندازه اقتصاد های بزرگ دنیا مالیات بر درآمد می پردازیم،
به اندازه شادترین کشورهای دنیا مالیات بر مصرف پرداخت می کنیم و به اندازه فقیرترین کشورهای آفریقا در فلاکت به سر می بریم.»

مردم بایستی از دست مسئولین بی کفایتی که به صورت موروثی و چرخشی بر اریکه و مسند قدرت تکیه زده و از اقتصاد و سیاست فقط این را فهمیده اند که باید از جیب مردم کَند و جیب خود را پر نمود و در نهایت نیز فقر و فلاکت و گرسنگی را به جای شادی و رفاه اقتصادی برای مردم به ارمغان آورده اند به چه کسی پناه ببرند.؟!

چرا مردم باید علاوه بر پول نفت و گازی که جز ثروت های عمومی مردم است و معلوم نیست کجا هزینه می شود، هم مالیات بر درآمد، هم مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند و هم در فقر و فلاکت به سر ببرند؟! مسئولین را خواب گرفته یا مردم در خوابند؟!/ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. مزدک بیرانوند

    صیغه ای دست قلمت برار

  2. مزدک بیرانوند

    درود خدا بر مرد قلم طلای لرستان ،بگمانم همه خوابیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false