×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نرخ باسوادی در بروجرد بیش از ۹۸ درصد رسید



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: نرخ باسوادی در این شهرستان هم اکنون به بیش از ۹۸ درصد رسید و فقط حدود ۳۵ هزار نفر از جمعیت بروجرد بی‌سواد هستند.

محمد مهرافزون، مدیر آموزش و پرورش بروجرد روز دوشنبه افزود: از این تعداد جمعیت بیسواد حدود سه هزار نفر در گروه سنی ۶ تا ۴۹سال هستند.
وی اظهار داشت: نرخ باسوادی در این شهرستان با توجه به برنامه های گسترده نهضت سواد آموزی برای مبارزه با بی‌سوادی رشد قابل توجهی داشته و هدف اصلی و رویکرد اساسی نهضت سوادآموزی بروجرد همکاری و همیاری تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی برای ریشه کن کردن بی سوادی و افزایش سواد سطح جامعه است.
وی افزود: هدف گذاری سوادآموزی بروجرد در سال تحصیلی جدید جذب حداکثری بی سوادان بوده که ۹۰ درصد با برنامه ریزی مدون و منظم اداره نهضت سواد آموزی تحقق یافته است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: بیشترین مشکلات، معضلات و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر سواد است.
مهرافزون اضافه کرد: دوره سوادآموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال است افرادی که در این دوره شرکت می کنند مدرک آنان سوم ابتدایی تلقی می شود و امسال ۲۸۵ نفر جذب نهضت سوادآموزی شده که از این تعداد ۸۵ نفر دوره سوادآموزی ۵۰ نفر دوره تحکیم و ۱۵۰ نفر دوره انتقال است که در قالب ۳۶ کلاس شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: دوره توانمندسازی و آموزش دهندگان در قالب یک دوره ی قطبی با مرکزیت بروجرد با حضور ۸۶۹ از شهرهای اطراف برگزار کنیم.
وی تاکید کرد: برپایی ۲ نمایشگاه توانمندسازی و ارتقا سطح دانش و شغلی توسط دانش آموزان و آموزش دهندگان و جذب حداکثری سوادآموزان در مرکز یادگیری محلی در کلاس های مجازی مهارت آموزی زندگی و پالایش  ۲۸هزاو ۹۸۰ سوادآموز متقاضی شرکت در دوره های سوادآموزی در سال تحصیلی جاری توسط اداره سوادآموزی و آموزش دهندگان در سامانه از جمله اقدامات اتجام شده در سال جاری است.
وی گفت: جذب معلمان و دبیران به جهت همکاری با نهضت سوادآموزی در قالب طرح مدرسه محور و راه اندازی مرکز یادگیری محلی هدایت گل ها برای گذراندن دوره های مهارتی در رشته های کامپیوتر، قالیبافی، سفال گری، قلم زنی، آموزش قرآن و مهارت های زندگی از دیگر اقرامات اتجام شده است.ایرنا/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false