×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
نقش مردم و مدیران شهری در داشتن یک شهر خوب: کیوان رباطی روزنامه نگار


مدت مدیدی است پایگاه خبری پژواک لرستان شهرداری خرم آباد را به باد انتقاد گرفته و از چهار گوشه شهر پیامهای مردمی را جهت انعکاس مشکلاتشان به شهردار، مسئولان و مدیران شهری در گروهها و کانالهای تلگرامی، واتساپی، اینستاگرامی و سایر شبکه های اجتماعی بارگذاری می نماید.

اما بخش زیادی از مشکلاتی که در کوچه و خیابانها دیده می شود منشأ آن بی تفاوتی مردم و عدم مسئولیت پذیری و دخالت آنان در سرنوشت خود و محیط زندگیشان می باشد و بخشی نیز به سو مدیریت و ناکارآمدی مدیران و مسئولان شهری بر می گردد.

واقعیت امر اینست، شهرداری با وجود مشکلات مالی و مدیریتی که دارد به صورت کج دار و مریز و جهت رفع تکلیف هم که شده، نسبت به برطرف کردن برخی از مشکلات مردم در محله های مختلف شهر و خیابانها و معابر عمومی نموده و معمولا سعی در راضی کردن نسبی و موقت مردم می نماید و یکی از دلایل آن نیز بی ثباتی در مدیریت و موقتی بودن مدیران ارشد شهرداری بواسطه جبهه گیری اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم در این سازمان عمومی غیر دولتی می‌باشد.

اما مردم نیز در این راستا مقصرند چرا که هر کدام همانند یک خبرنگار در انتقال و انعکاس مشکلات محل زندگی خود به رسانه‌ها و مسئولان مربوطه ناتوان و عاجزند و همچنین نسبت به رعایت حقوق شهروندی، ترویج فرهنگ شهرنشینی، تنظیف عمومی شهر و … در تسهیل وظایف شهرداری کوتاهی می نمایند. به عنوان مثال مردم خود آشغال نریزند و آشغالی هم که بر روی زمین افتاده جمع کنند و در سطل اشغال بریزند. یا اینکه با رفتن بر روی چمن پارکها و بوستانها، موجب از بین بردن سبزه آن که شهرداری با صرف هزینه های هنگفت آن را احداث نموده است، نگردند.

تصویر فوق مربوط به ضلع شمالی و غربی دریاچه کیو می باشد. در ضلع شمالی به علت تردد بیش از حد مردم، چمن آن کاملا از بین رفته و آثاری از چمن و سبزه از آن برجای نمانده است. در ضلع غربی نیز بمنظور جلوگیری مردم در ورود به فضای سبز دور تا دور آن را طناب کشی نموده اند که مبادا اینجا هم به سرنوشت ضلع شمالی دچار شود.! مردم خود قضاوت کنند شهرداری مقصر است یا خودشان؟!

رسانه ها وظیفه خود می دانند که کاستی های ادارت و سازمانهای عمومی از جمله شهرداری را انعکاس داده و تا رفع کامل مشکل و حصول نتیجه پیگیری نمایند، اما تا زمانی که مردم نسبت به محل زندگی خود بی تفاوت بوده و نقش اساسی در تخریب اموال و اماکن عمومی از جمله پارکها، بوستانها، پیاده روها، تولید زباله در سطح شهر و شکستن شیرآلات سرویس های بهداشتی و … دارند، به هیچ عنوان شهر خوب، پاکیزه و زیبایی نخواهیم داشت و شهرداری نیز توان رفع مشکلات عدیده در سطح شهر را نخواهد داشت و این وضعیت موجب نارضایتی عمومی مردم از خود و مسئولان خواهد شد.

بنابراین هم مردم و هم مدیران شهری فقط با همکاری و تعامل با یکدیگر می توانند شهر خرم آباد را همچنان که از نامش پیداست خرم و آباد نمایند‌./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false