×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
هشدار اینترپل درباره واکسن‌های تقلبی


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ پلیس بین‌الملل (اینترپل) روز چهارشنبه به مقام‌های سراسر جهان درمورد تهدید گروه‌های جرایم سازمان یافته در جریان تلاش برای دستیابی به واکسن کووید – ۱۹ هشدار داد.

همچنین درخصوص عرضه واکسن های تقلبی و سرقت فراورده های دارویی از سوی این گروه ها اعلام خطر کرد.
توزیع سه واکسن جدید کووید – ۱۹ قرار است به زودی آغاز شود و در میان برخی هدف اعمال گروه های جنایتکار قرار می گیرند.
«یورگن استوک» رئیس اینترپل که مقر آن در فرانسه است، گفت: درحالی که دولت ها آماده ارائه واکسن می شوند، سازمان های جنایی درصدد نفوذ در زنجیره های عرضه و اختلال در عملکرد آن هستند.
وی افزود: شبکه های جنایتکار از طریق وب سایت های جعلی و درمان های دروغین، مردم را هدف قرار می دهند که می تواند سلامت آنها و حتی زندگی شان را به خطر اندازد.
اینترپل فصل تابستان درمورد تکثیر کیت های تقلبی آزمایش کووید – ۱۹ و دیگر فرآورده های پزشکی هشدار داده بود، نظر به اینکه کشورهای مختلف سراسر جهان برای تضمین تامین دارو در جریان همه گیری کرونا شتاب می کردند.
واحد جرایم سایبری اینترپل به تازگی حدود سه هزار وب سایت مرتبط با داروخانه های آنلاین را مورد آزمایش قرار داد که داروهای غیرمجاز و دیگر فرآورده های دارویی را به فروش می رسانند.
اینترپل تاکید کرد: بسیار مهم است که هوشیار، دیرباور و ایمن بود، زیرا پیشنهادهایی که به نظر می رسد صحت اش خیلی خوب است، معمولا اینگونه است.
رقابت سختی بین شرکت های مختلف داروسازی در سراسر جهان برای تولید و عرضه واکسن کووید – ۱۹ جریان دارد.
در این میان، برخی شرکت های داروسازی همچون فایزر، موردنا و بایون‌تک از تاثیرگذاری بالای واکسن های ساخت خود خبر داده اند.
انگلیس به عنوان اولین کشور جهان، واکسن کووید ۱۹ تولیدشده در شرکت‌های داروسازی فایزر و بایون‌تک را تایید کرده اما اتحادیه اروپا درمورد تایید شتابزده واکسن و رقابت بر سر آن هشدار داده است.ایرنا/‌Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false