×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
واکنش نظام مهندسی لرستان به اظهارات استاندار

به گزارش پژواک لرستان، سعید بارانی با اشاره به اینکه از همان ابتدای حادثه سیل ویرانگر نسبت به تشکیل ستاد امدادرسانی به سیل‌زدگان هم استانی در محل سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اقدام کرده‌ایم، گفت: در همان ابتدای حادثه طی ارسال نامه رسمی به استاندار لرستان، مدیریت بحران، معاونت هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی در مشارکت تهیه طرح‌های مطالعاتی، مدیریت شهری، طرح جامع شهر، ارائه دیدگاه‌های فنی تخصصی برای جلوگیری از خسارات بلایای طبیعی و هرگونه همکاری ممکن آمادگی خود را اعلام داشتیم.

تاکنون کمک‌های نقدی و غیر نقدی اعضا و سازمان‌ها بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان بوده است

وی گفت: با توجه به حضور فعال سازمان و مشارکت اعضا و رایزنی با دیگر سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان کشور جهت توجه بیشتر به مناطق سیل‌زده استان لرستان، تاکنون کمک‌های نقدی و غیر نقدی اعضا و سازمان‌ها بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان بوده است و از این محل کمک‌های بلاعوض به مهندسان مناطق سیل‌زده انجام داده و می‌دهیم و در حال رایزنی با بانک‌های عامل سازمان برای اخذ وام قرض‌الحسنه و کم‌بهره هستیم.

نایب‌رئیس اول سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان افزود: گروه‌های مختلف مهندسین سازمان استان برای مسائل پدافند غیرعامل، بررسی گاز کشی منازل، کنترل مضاعف و …بازدید داشته‌اند که گزارش‌های آن به سازمان رسیده است و همچنین گروهی دیگر از مهندسین روی مقاوم‌سازی ساختمان‌ها فعال می‌شوند.

امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن لرستان

بارانی در ادامه ضمن اشاره با تفاهم‌نامه منعقده با بنیاد مسکن استان برای بازسازی ساختمان‌های مناطق سیل‌زده گفت: طی یک ماه گذشته با بنیاد مسکن استان تفاهم‌نامه‌ای بسته شد که مهندسان از جزئیات آن مطلع هستند و مشکلی از این بابت ندارند.

وی یادآور شد: حتی تعدادی از مهندسین سازمان درخواست ارائه خدمات مهندسی به‌صورت رایگان داده‌اند. این تفاهم‌نامه با توجه به اینکه در استان تائید نهایی نمی‌شد و به قول مسئولین بنیاد، پایتخت نشینان باید آن را تائید می‌کردند پس از رایزنی‌های مختلف در تاریخ ۲۱ اردیبهشت از طرف معاونت محترم عمرانی ابلاغ شد و با توجه به آسیب به مهندسان پلدختر و تعداد کم مهندسین دارای صلاحیت محاسبه و طراحی در آن مناطق فراخوان داده شد و مهندسان جدید آماده کارشده‌اند.

گلایه از مدیریت بحران لرستان به خاطر دعوت نکردن از مسئولان نظام مهندسی به جلسات تخصصی

نایب‌رئیس اول سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان افزود: این سازمان دارای ظرفیت‌های مختلفی از تخصص‌های گوناگون است و بارها در جلسات و رسانه‌ها اعلام کرده‌ایم نسبت به‌تمامی مسائل فنی در استان علاوه بر ساختمان از این ظرفیت توسط مدیران استفاده بشود و در این راستا دیدگاه مسئولین دولتی و حاکمیتی مهم است که به‌راحتی این ظرفیت را بپذیرند و مانند جلسه چند شب پیش با استاندار محترم نشود که رئیس بازسازی مناطق سیل زده اطلاعات ناقص و یک طرفه ای بدون دعوت از مسئولین سازمان ارائه داده بود.

بارانی ادامه داد: البته گلایه ما بیشتر از مدیریت بحران است که در مسائل مربوط به امور مهندسی باید از سازمان نظام مهندسی در تمام زمینه‌ها دعوت به عمل بیاورد و یک خط در میان این مهم صورت نگیرد.

ناهماهنگی‌ها ناشی از دیگر مدیریت‌هاست

وی گفت: مهندسان و سازمان نظام مهندسی به‌عنوان یک مجموعه حرفه‌ای هیچ بهانه و مشکلی از بابت ارائه خدمات به همتباران سیل‌زده نداشته و ندارند و اگر ناهماهنگی‌ها و عدم آمادگی در زمینه‌هایی به وجود می‌آید ناشی از دیگر مدیریت‌هاست که به روند روبه‌جلوی کارها لطمه می‌زند.

نایب‌رئیس اول سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان با تاکید بر اینکه خدمات مهندسان نه موضوعی سیاسی است و نه سازمان یک مجموعه دولتی یا حاکمیتی است که از بودجه و اعتبارات ملی و استانی تغذیه کند و خود را درگیر حواشی مدیریتی مختلف و روزمره کند، افزود: متأسفانه مدیران استانی در دوره‌های مختلف نتوانسته‌اند و یا نخواسته‌اند از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این مجموعه تخصصی بهره ببرند و سعی می‌کنند آن را در حاشیه قرار دهند که امیدواریم این رویکرد به‌طور اساسی تغییر یابد.

به عنوان یک شهروند لرستانی بیشتر نگران عدم جبران خسارت‌های چند هزار میلیاردی به لرستان هستیم

بارانی یادآور شد: آنچه بر دوش مهندسان به عنوان یک وظیفه شهروندی گذاشته شده است در یک پروسه اصولی و منطقی پیش خواهد رفت و کاستی اگر وجود داشته باشد بر طرف خواهد شد. اما به عنوان یک شهروند لرستانی بیشتر نگران عدم جبران خسارت‌های چند هزار میلیاردی به لرستان هستیم.

بر اساس این گزارش، پیش از این استاندار لرستان در واکنش به عدم امضای فرم تعهد نظارت مسکن سیل زدگان، گفته بود: اگر نظام مهندسی احیاناً کار را تسهیل نکردند بگویید آدم‌های دیگری برای تأیید بیاوریم، بگوییم استان‌های معین بیایند کار کنند. نمی‌شود مردم را معطل این چیزها کرد.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false