×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ورودی‌های شهر خرم‌آباد سامان می‌یابد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ شهردار خرم‌آباد گفت: با توجه به اینکه چهار ورودی این شهر زیبنده خرم‌آباد نیست، با اقدامات در دست انجام شهرداری، به زودی سامان می‌یابد.

سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد اظهار کرد: ساماندهی ورودی‌ها یکی از اهداف و برنامه‌های محوری شهرداری است که در این راستا ساماندهی ورودی شهر الشتر به خرم آباد در دست اقدام است و در این زمینه طراحی توسط عوامل شهرداری منطقه یک انجام و جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت ضلع شمالی انجام گرفته است، اما در ضلع جنوبی به دلیل داشتن معارض، از طریق اداره املاک و حقوقی پیگیر رفع آن هستیم.
وی تصریح کرد: در ضلع ورودی از سمت بروجرد نیز طراحی و برآوردها انجام گرفته است، اما با توجه به اینکه اعتبار این پروژه‌ها در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی نشده بود، مکاتبه‌ای با شورای اسلامی شهر انجام شد که خوشبختانه شورا نیز مصوبه لازم را ارائه کرد و به محض اعلام فرمانداری به زودی به انجام می‌رسد؛ در این راستا طراحی لازم انجام شده و پنج میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است که به زودی مناقصه آن برگزار و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه ورودی سمت جنوب یا ورودی پلدختر هم در مرحله مطالعات و طراحی قرار دارد و به زودی برآورد ریالی آن انجام خواهد شد، گفت: ساماندهی این ورودی نیز پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مکاتبه با شورای اسلامی شهر برای گرفتن مجوز انجام شده است؛ البته پروژه ورودی جنوب غربی شهر خرم آباد توسط اداره راه استان در حال انجام است.
وی با تاکید بر اینکه تمام سرعت‌گیرهای شهر خرم‌آباد بر اساس مجوز شورای ترافیک نصب شده است، ادامه داد: در این زمینه شهرداری مجری است و باید مصوبات شورای ترافیک را اجرا کند، اما یک اکیپ از شهرداری خرم‌آباد در حال بررسی نقص فنی سرعت‌گیرهای سطح شهر است و از طریق اداره عمران شهرداری نسبت به اصلاح سرعت گیرهای دارای نقص فنی، اقدام لازم انجام می‌شود.
شهر مانند یک کتاب و ورودی شهر در واقع طرح جلد و مقدمه کتاب است، همانطور که در مقدمه آن تلاش می‌شود تا کتاب و موضوعات مطرح شده در آن به طور خلاصه بیان شود، ورودی شهر نیز همان نقش را در مورد شهر دارد؛ باید شهر را(با تمام ویژگی‌های کالبدی، فرهنگی و اجتماعی) در ورودی‌هایش به نمایش در بیاوریم.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false