×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پارک، پارکینگ نیست! کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان


سازمان جنگل ها و مراتع کشور یا همان منابع طبیعی سالانه هزینه های هنگفتی صرف نگهداری ثروت ها و منابع طبیعی و پارک های جنگلی می نمایند تا مردم از این نعمات خدادادی استفاده نموده و اوقات فراغت و ایام تعطیلی را در کنار عزیزان خود به خوبی و خوشی سپری نمایند. اما متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق مردم خواه و ناخواه، آگاهانه و نااگاهانه و عمدی و غیر عمدی با عبور دادن خودرو های خود در داخل پارک ها و فضاهای سبز موجب از بین بردن چمن و سبزه این پارک ها شده و این نعمت خدادادی را به راه، جاده و معبر تبدیل می نمایند.

این اقدام نامعقول و حرکت زشتی که متأسفانه در بین مردم ما رواج یافته است را چه چیزی می توان نامید؟! آیا این موضوع نادیده گرفتن حقوق دیگران و به نوعی هدر رفت منابع مادی و معنوی عموم مردم نیست؟! به نظر شما تبدیل سبزه و چمن به راه، جاده و معبر خودروها به نوعی اثبات کم خردی و عدم درک، فهم و شعور مردمی که نسبت به حقوق خود و دیگران بی تفاوت و نااگاه هستند و موجب تخریب و ویران نمودن طبیعت و تفرجگاه های طبیعی و خدادادی گردیده و مانع استفاده بهینه مردم از نعمت های طبیعی گردیده اند، نیست ؟!

ثروت ها و منابع طبیعی متعلق به مردم حال و نسل های آینده است و مردم موظفند ضمن رعایت حقوق دیگران در حفظ و نگهداری آن برای نسل های آینده اقدام نمایند و از تخریب و نابودی آن جلوگیری به عمل آورند.

متاسفانه به هر پارک طبیعی یا جنگلی در سطح استان مراجعه می کنیم به طرز فاجعه باری فضای سبز و چمن های زیبای طبیعی آن در زیر لاستیک خودروها از بین رفته و به معبر و جاده تبدیل شده است که این خود به نوعی تعرض به حقوق دیگران و از بین بردن زیبایی و نابودی شکل و شمایل منابع طبیعی و ملی است.

اگر توجه کرده باشید در بیشتر شهر های بزرگ استان های کشور، مامورین شهرداری از ورود مسافران و نشستن بر روی چمن پارک های شهری خودداری می نمایند و این اقدام را تخریب فضای سبز و تحمیل هزینه های هنگفت بر ذمه شهرداری‌ها است!

حال با فرا رسیدن فصل بهار و در آستانه عید نوروز و شروع گردشگری در طبیعت خصوصا پارک های جنگلی مخملکوه رباط در شمال و شوراب در جنوب خرم آباد انتظار می رود؛ مردم عزیز و طبیعت دوست لرستان خودروهای خود را در کنار جاده ها پارک نمایند و از ورود خودرو به داخل پارکها و تخریب چمن و سبزه و تبدیل آن به معبر جدا خودداری نمایند چرا که این پارکهای طبیعی متعلق به عموم مردم و نسل‌های آینده است و باید نسبت به حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false