×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گفتگوی اختصاصی کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری پژواک لرستان با مهندس سعید فتوحی شهردار خرم آباد در خصوص برنامه ها و اقدامات انجام شده در شهرداری خرم آباد

جناب آقای فتوحی شهردار محترم شهر خرم آباد ضمن آرزوی موفقیت برای حضرتعالی در انجام مسئولیت سنگینی که در شهرداری به شما محول گردیده است و تشکر از شما بابت وقتی که در اختیار پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان قرار دادید. به عنوان سوال اول بفرمایید؛ چه برنامه ای جهت ایجاد منابع جدید و جلب مشارکت های مردمی و استفاده از سرمایه های بخش خصوصی جهت توسعه زیرساخت های شهری و احداث پروژه های عمرانی کلان از جمله احداث مترو، مونوریل، زیرگذر ها، روگذر ها و تعریض خیابانها برای رفع مشکلات ترافیکی شهر دارید؟

جواب: با توجه به بدهی حدود ۳۳۰ میلیارد تومانی و ضعف بنیه مالی شهرداری، به دنبال ایجاد منابع پایدار درآمدی از جمله سرمایه گذاری بخش خصوصی در املاک شهرداری، پیگیری حق شهرداری از ماده ۲۳ (جرایم رانندگی )، تکمیل ممیزی شهر و سایر منابع درآمدی برای شهرداری و متعاقب آن توسعه زیرساخت های خدمات شهری هستیم.

۲-حضرتعالی بعنوان شهردار مرکز استان و یکی از شهر های بزرگ کشور؛ چه برنامه ای جهت تغییر چهره قدیمی و بافت های فرسوده شهر، بازسازی، زیباسازی، تغییر مبلمان شهری و نماد های شهری متناسب با فرهنگ عمومی مردم شهر دارید؟

جواب: در خصوص بافت های فرسوده احتیاج به همکاری اداره راه و شهرسازی داریم و فقط شهرداری نمی تواند به تنهایی مشکلات شهر را حل بکند. برنامه هایی نیز جهت بازطراحی پارکها و میادین شهر در دستور کار داریم از جمله میادین شهدا و پلیس

۳- یکی از مطالبات بحق رانندگان شهر برداشتن سرعت کاه های متعدد و بدون رنگ و علائم هشدار دهنده ی غیر استاندارد در خیابانهای اصلی و فرعی شهر می باشد. آیا شهرداری برنامه ای برای فرهنگ سازی و برداشتن این سرعت کاهها و جایگزین نمودن دوربین های ثبت سرعت جهت رفع این مشکل را دارد؟  

جواب: نصب سرعت کاهها در سطح شهر با مجوز شورای ترافیک اجرا می شود و عمل نکردن به مصوبات شورای ترافیک برای شهرداری بار حقوقی دارد. لذا شهرداری با نظارت راهنمایی و رانندگی فقط مجری است. در بحث رنگ آمیزی سرعت کاهها قبول دارم ضعیف عمل کردیم ان شاءالله این نقیصه را حل می کنیم.

۴-یکی از مشکلاتی که مردم در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنند و بطور اورژانسی باید حل شود؛ روکش آسفالت، لکه گیری و خط کشی خیابان ها و معابر و رفع مشکلات روشنایی کوچه، خیابان و بوستان هاست، آیا برنامه ای جهت رفع این مشکل بصورت فوری و اورژانسی دارید یا خیر؟

جواب: در خصوص آسفالت در مرحله اول دو میلیارد تومان قیر خریداری شد و همکاران مشغول آسفالت محلات محروم هستند و یک قرارداد ۱۲ میلیارد تومانی نیز جهت آسفالت و لکه گیری معابر با بخش خصوصی به زودی منعقد می شود. در خصوص خط کشی معابر اقدام به نصب دستگاه خط کشی و رنگ آمیزی اتوماتیک بر روی ماشین ایسوز نموده و دیگر احتیاج به پیمانکار نداریم و منبعد شهرداری به صورت امانی خط کشی معابر را اجرا می کند.

۵- اصولا در شهرهای توسعه یافته ساختمان پزشکی قانونی و غسالخانه ها در جوار همدیگر احداث می گردند. با توجه به اینکه ساختمان پزشکی قانونی خرم آباد از ابتدای گلزار شهدا به خیابان ارم گلدشت غربی نقل مکان نموده است و این امر موجب نارضایتی مردم و افزایش هزینه های صدور جواز دفن می گردد، آیا شهرداری برنامه ای جهت رفع این مشکل دارد؟

جواب: در خصوص پزشکی قانونی باید دوستان در پزشکی قانونی پاسخگو باشند ما آماده هر گونه همکاری با پزشکی قانونی هستیم.

۶- با توجه به کمبود فضا و پر شدن قبرستان های خضر، صالحین، فلک الدین و سراب یاس؛ آیا سازمان آرامستان ها برنامه ای جهت تامین زمین مناسب در نزدیکی شهر خرم آباد را در دستور کار خود دارد یا خیر؟

جواب: بله در حال جانمایی مکان‌هایی در بیرون از شهر هستیم که به زودی به اطلاع همشهریان می رسانیم.

۷- یکی از مشکلات اصلی ترافیکی شهر خرم آباد عدم آزادسازی و تعریض خیابان انقلاب از سه راه اسدآبادی تا خیابان زنده یاد رضا سقایی(جنب پادگان ۰۷) و از خیابان غدیر(جنب سازمان جهاد کشاورزی) تا ابتدای خیابان جلال آل احمد، همچنین ابتدای خیابان ۱۷شهریور تا انتهای خیابان حافظ می باشد و این موضوع موجب افزایش بعد مسافت، استهلاک و هزینه سوخت خودروها و متعاقبا ایجاد مشکلات روحی و روانی رانندگان و مسافران می باشد. چرا شهرداری خرم آباد با گذشت چندین سال از این موضوع بسیار مهم هیچ برنامه ای جهت عقب نشینی ساختمان های مشمول طرح و رفع مشکل مردم انجام نداده است؟ آیا شهرداری خرم آباد برنامه ای کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت برای رفع این معضل دارد؟

جواب: در خصوص تعریض خیابان های یاد شده فقط مشکل مالی داریم که این قدر به طول کشیده وگرنه طرحهای تعریض خیابانهای مذکور آماده اجرا است.

۸- با توجه به اینکه خرم آباد دارای استعداد و پتانسیل های طبیعی خوبی از جمله سراب ها و چشمه های پرآب و زیبایی همچون؛ کیو، گرداب سنگی، شاه آباد، گلستان و رودخانه خرم رود می باشد، شهرداری چه برنامه ای جهت ساماندهی، کنترل و استفاده بهینه از این منابع آبی بی نظیر در جهت توسعه گردشگری و زیباسازی شهر خرم آباد دارد؟

جواب: طرح ساماندهی سراب شهوا و مطهری با دو میلیارد تومان اعتبار به زودی شروع می شود و آب سراب دارایی نیز در حال انتقال به بام پشت بازار است.
از پاسخگویی حضرتعالی بسیار سپاسگزارم

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false