×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۱۵ تن مرغ احتکار شده در خرم‌آباد کشف شد



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۵ تن گوشت مرغ گرم به دلیل احتکار و اعلام نکردن موجودی از یک واحد سردخانه در شهر خرم‌آباد کشف و ضبط شد.

یوسف مرادی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان روز یکشنبه بیان داشت: تخلف این واحد محرز بوده و پرونده تخلفاتی آن به ارزش سه میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
وی اظهار داشت: همچنین با توجه به گزارش های دریافتی و بازرسی از انبارهای مواد غذایی شهر خرم آباد، یک واحد به دلیل احتکار هشت هزار و ۶۹۰ لیتر روغن مایع و یکهزار و ۶۰۰ حلب روغن جامد متخلف شناخته و با پرونده تخلفاتی یک میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال راهی تعزیرات حکومتی شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان یادآور شد: واحدهای صنفی و خدماتی متخلف این استان طی سه ماهه ابتدایی امسال ۲۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان جریمه و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
مرادی افزود: در این مدت سه هزار و ۴۰۹ فقره بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان انجام و منجر به تشکیل یک هزار و ۷۸۹ پرونده به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد تومان شد که خرده فروشی ها با ۲ هزار و ۲۸۶ بازرسی بیشترین بررسی را داشته اند و یکهزار و ۱۱۸ فقره از پرونده های تشکیل شده نیز مربوط به این واحدها است.
وی تصریح کرد: در این مدت بازرسی های انجام شده از عمده فروشی ها، واحدهای خدماتی، تولیدی صنفی و تولیدی صنعتی استان نیز به ترتیب ۶۰، ۵۴۵، ۴۵۱ و ۶۷ مورد بوده است.
مرادی ادامه داد: همچنین بیشترین پرونده متشکله با ۵۴۴ فقره در خصوص رعایت نکردن مسایل و پروتکل های بهداشتتی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه با ۳۸۱ مورد، گرانفروشی ۱۷۳ و عرضه خارج از شبکه ۱۴۲ پرونده بود و پس از آن مواردی همچون نداشتن پروانه کسب، تقلب و کم فروشی از جمله تخلف واحدهای صنفی استان بوده است.
وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی استان از جمله کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، درج نکردن قیمت، نقض پروتکل های بهداشتی و امتناع از ارائه فاکتور، مراتب را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند.
حدود ۵۳ هزار واحد صنفی در لرستان وجود دارد که سهم خرم آباد از این تعداد حدود ۱۷ هزار واحد است.ایرنا

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false