×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
‍ مطبوعات و اصحاب رسانه، چشم ناظر مردم و رکن چهارم مردم سالاری هستند

مطبوعات محلی مخاطبان خاص خود را دارند و حفظ و افزایش مخاطبان نشریات نوشتاری، هنر و خلاقیت و البته توجه و باریک بینی می خواهد .
امروز، در دفاتر نشریات محلی استان لرستان، بسیاری از جوانان اهل فکر و اندیشه مشغول به کار هستند و تعطیلی این نشریات و یا بی رونق شدن کسب و کار این پایگاه های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، موجب می شود بسیاری از عزیزان ما که اتفاقا از شریفترین اقشار جامعه هستند بیکار شوند.

تقویت و حمایت از این پایگاه های اطلاع رسانی و بنگاه های کارآفرینی در دستورکار استاندار محترم استان لرستان دکترخادمی قرارگرفته است و به روابط عمومی های دستگاه ها ابلاغ می شود.

تغییرات پی در پی در روابط عمومی استانداری لرستان و سر آخر انتصاب اخیر مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان درمسیر تقویت جایگاه اصحاب رسانه و نشریات محلی صورت گرفته است و خوشبختانه مدیرکل روابط عمومی فعلی استانداری، جناب آقای دکتر آریانپور درصدد تنظیم برنامه ای فراگیر برای تقویت مناسبات دستگاه های دولتی و مطبوعات محلی و رسانه ها و پایگاه های اطلاع رسانی استان است.

کم توجهی ها جبران می شود چرا که نگاه مدیریت ارشد استان به اندیشمندان حوزه ی خبررسانی، مطبوعات و اصحاب رسانه، نگاهی شایسته به عنوان چشم ناظر مردم و رکن چهارم مردم سالاری است.

متاسفانه مطبوعات محلی درگیر مشکلات زیادی هستند:
توزیع ناعادلانه ی هر چند اندک یارانه ی دولتی، ضعف بخش خصوصی به عنوان پشتیبان واقعی مطبوعات محلی، توقع نامعقول برخی از مدیران، نقدناپذیری، نداشتن سعه ی صدر و دست به شکایت بودن برخی ازمدیران و بسیاری از مشکلات دیگر باعث شده است این پایگاه های آگاهی بخشی زمین گیر شوند.

بهتراست اعتراف کنیم صرف تعداد زیاد نشریات هر استان، باعث توسعه یافتگی مطبوعات آن استان نیست!
بپذیریم که نشریات لرستان هنوز نتوانسته اند نگاه حرفه ای خود را توسعه و تعمیق ببخشند و یا در انعکاس واقعیات بدون لکنت زبان ظاهر شوند و به خاطر دلایلی که بیان شد متاسفانه خود سانسوری مطبوعات محلی باعث شده است که مخاطبین واقعی خود را تا اندازه ای از دست بدهند.

این که مطبوعات محلی بیش از هر موضوعی به مسایل سیاسی می پردازند یک آسیب جدی است و در این میان اگرچه بیشتر مطبوعات منتقد هستند اما به نقش نظارتی خود کمتر می پردازند و اگرهم دراین باره تلاش می شود نوع زبان و لحنی که برای بیان یک حقیقت انتخاب می شود متاسفانه اثربخش نیست و به شکلی است که “حقیقت” دراین میان قربانی می شود.

مطبوعات ما برای تثبیت جایگاه خود بهتراست به نیازها و ضرورت ها و خواسته های محلی توجه کند، ظرفیت های ناشکفته ی بومی را از هرجهت شکوفا و به مسایل اجتماعی و توسعه ی استان با نشان دادن حسن نیت توجه کنند.

مطبوعات محلی شایسته است درمسیر پیشبرد مشارکت عمومی و رشد و تعمیق آگاهی های مردم و شناسایی ظرفیت های اجتماعی و نخبگان محلی با در نظر گرفتن منافع محلی در چهارچوب منافع ملی تلاش کنند./ انتهای پیام
علی گودرزیان
مشاور رسانه ای استاندار لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false