×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز گام دوم اصلاح یارانه نان تا پایان ماه با هدف صف شکنی

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/متولی اجرای طرح اصلاح یارانه آرد و نان از آغاز گام دوم طرح هوشمندسازی یارانه نان در ماه جاری خبر داد.گامی که هدف اصلی آن کاهش صف های طویل این روزهای نانوایی هاست.

اگرچه بعد از آغاز هوشمندسازی یارانه آرد، مردم در مقطعی شاهد طولانی شدن صف های نان بودند، اما گویا باز پدیده صف نشینی نان البته به صورت خفیف تر به نانوایی ها بازگشته است. دلایل مختلفی برای این مسئله بیان شده، اما یکی از مواردی که بیشتر برای مردم ایجاد دغدغه کرده، ناکافی بودن ساعات کار نانوایی هاست. در واقع اگر به هر دلیل شلوغ شدن یا افزایش تقاضای نان را بپذیریم (مثلاً افزایش قیمت شدید کالاهای نسبتاً جانشین مانند محصولات ساخته شده با آرد یا افزایش تمایل به خرید بیشتر نان به دلیل زمان بر بودن ایستادن در صف و …)، اولین انتظار این است که ساعت کار نانوایی ها افزایش پیدا کند. اما مسئله این جاست که تاکنون پخت نان بر اساس سهمیه ماهانه بوده و این موضوع، لااقل مدیریت پخت نان در نانوایی ها را در پی داشته است. با همه این اوصاف، از اظهارات دیروز مشاور وزیر اقتصاد می توان این گونه نتیجه گرفت که احتمالاً با تدابیر اندیشیده شده، این مسئله نیز در آینده ای نزدیک چاره اندیشی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جلال اظهار کرد: طبق تصمیمات کارگروه ستاد تنظیم بازار و مدیریت کلان کشور، مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان با ابلاغ به نانوایی‌ها در ماه جاری آغاز می‌شود. وی با بیان این که در این مرحله شاهد صرفه‌جویی‌های ناشی از اجرای این طرح ملی خواهیم بود، افزود: کلیت مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان این است که مفهوم سهمیه آرد صرفاً بر پایه مجوز موضوعیت خود را از دست بدهد و اختصاص آرد یارانه‌ای یا به تعبیر دیگر دسترسی به یارانه آرد منوط به عملکرد تولید نان شود. به گزارش خراسان، به این ترتیب به نظر می رسد مانع سهمیه از پیش پای نانوایی هایی که توان و انگیزه پخت بیشتر دارند، برداشته خواهد شد و به نسبت، شاهد کاسته شدن صف نانوایی ها خواهیم بود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false