×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آیا جامعه ای که از نظر جسمی و روحی مریض است، می تواند در ماراتن رشد و توسعه جهانی سبقت بگیرد! کیوان رباطی روزنامه نگار


به طور خلاصه از بین مجموعه عواملی مانند تورم افسارگسیخته و نجومی شدن قیمت مسکن، خودرو، گوشت، مرغ، پوشاک، لوازم خانگی و… از یک سو و کندی اینترنت، فیلتر شدن شبکه های اجتماعی، موانع و چاله چوله های زندگی، مصرف اجباری مواد غذایی سمی و سایر عوامل اجتماعی و اقتصادی دیگر که نقش بسزایی در فرسایش و از بین رفتن دو بُعد جسم و روح انسان دارند، دو عامل بیشتر از عوامل دیگر روح و جسم مردم ایران را فرسوده و بیمار نموده است، یکی کُندی بیش از حد سرعت اینترنت است که روزانه روح و روان مردم را آزار می دهد و دیگری مصرف مواد غذایی ناسالمی است که به تدریج و درازمدت لطمه به جسم مردم وارد نموده است.

امروزه اینترنت جز لاینفک زندگی مردم جهان است و تقریبا هیچ کاری بدون اینترنت امکان پذیر نیست، شغل اغلب مردم اینترنتی است و کارکنان بخشهای خصوصی و دولتی و ارباب رجوع آنان روزانه با اینترنت سر و کار دارند. فاصله ی بلندِ چرخیدنِ حلقه ی اینترنت تا وصل شدن و عملیاتِ طولانی استفاده از فیلتر شکن، قطعی مکرر و از دسترس خارج شدن سامانه های متعدد، بیش از پیش اعصاب ملت ایران را خراب و مردم را در آستانه «روانی» شدن قرار داده است!

سیاست فیلترینگ وزارت ارتباطات و کند نمودن سرعت اینترنت و فیلتر نمودن شبکه های اجتماعی پر طرفدار که به طور شبانه روزی مردم با آن سر و کله می زنند، متاسفانه منجر به مریض شدن تدریجی مردم جامعه از نظر روحی و روانی شده است!

«سونامی سرطان» ناشی از مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته، استفاده بیش از حد مجاز از مواد نگه دارنده (وایتکس) در مواد غذایی و عدم نظارت وزارت بهداشت و سایر نهادهای نظارتی نیز منجر به سونامی سرطان و مریض شدن تدریجی جامعه از نظر جسمی شده است!

اگر باور داشته باشیم که عقل سالم در بدن سالم است. آیا جامعه ای که از نظر جسمی و روحی مریض است، می تواند در ماراتن رشد و توسعه جهانی سبقت بگیرد و از قافله پیشرفت عقب نماند؟!

آیا مردم جامعه ای که صبح علی الطلوع از خواب بیدار شده و با اینترنت سر و کار دارد و کندی سرعت اینترنت سوهان روح و جانشان شده و این موضوع باعث عصبی و در آستانه روانی شدن اغلب مردم شده است، می تواند به پیشرفت و توسعه دست یابد؟!

کندی سرعت اینترنت، موانع متعدد فیزیکی و انتزاعی در انجام کارهای روزمره و معطلی و سرگردانی ناشی از آن، مواد غذایی سمی و ناسالم و سایر موارد مشابه، همه و همه دست در دست هم قرار داده تا در دراز مدت به جسم و روح مردم آسیب جدی وارد شده و جامعه ای ناسالم داشته باشیم.

اگر مسئولان سطوح عالی مدیریت دستگاههای اجرایی، خصوصا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال رشد و تعالی کشور می باشند، واقعیتِ ناسالم بودن جامعه از نظر جسمی و روحی را جدی دانسته و بررسی این مسئله بسیار مهم را سر لوحه کار خود قرار داده، چرا که این موضوع زنگ خطری جدی است و نیاز به چاره اندیشی فوری و اورژانسی دارد. اگر هم مسائل و مشکلات پیش آمده برای مردم عمدی است و نقشه ای آگاهانه و از پیش طراحی شده است، آن هم راه چاره ی دیگری دارد./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. امیرآزاد زکی پور

    با سلام
    بی نهایت اهميت مطالب ارائه شده از طرف جناب رباطی بالاست و حقیقت هم همینه که جامعه ی مریض اصلا حال و هوای توسعه و پیشرفت رو در ذهن خودش جای نمیده
    از جناب رباطی بی نهایت سپاسگذارم که همیشه مطالب کلیدی ای رو مطرح می کنن

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false