×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اجماع رسانه‌ها بر سر منافع استان سرعت پیشرفت و توسعه لرستان را بیشتر می‌کند

در دیدار سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیر کل روابط عمومی استانداری مسائل مختلف فضای اطلاع‌رسانی و رسانه استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر محمد آریان پور صبح امروز در نشست صمیمی با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اجماع رسانه ها بر سر منافع استان، سرعت پیشرفت و توسعه را بیشتر می‌کند، گفت: صاحبان قلم و فعالان عرصه رسانه به عنوان بخش مهمی از نخبگان استان و تاثیر گذاران بر روند امور، باید بر سر منافع عمومی استان اجماع نظر داشته باشند.

وی گفت: اینکه رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی دارای اختلاف نظر و سلیقه باشند امری طبیعی است اما اختلاف بیش از حد بین آنها به خود و به فرآیند توسعه استان آسیب می رساند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری لرستان با اشاره به این که خویشتن‌داری، گذشت و تلاش برای ایجاد ارتباط و تعامل در بین روابط عمومی‌ها از یک طرف و رسانه ها از سوی دیگر امری ضروری است، گفت: چنین وضعیتی می‌تواند بستر و فضای مناسبی را ایجاد کند تا مطبوعات نقش واقعی و تاریخی خویش و رسالت حرفه ای خود را ایفا کنند.

وی در ادامه افزود: در چنین فضایی طبیعتاً مسئولین استان هم بهتر می‌توانند تصمیم گیری نموده و برای توسعه استان تلاش کنند واین حالت ایده‌آلی است که رسانه‌ها ضمن نقد سازنده فضای سالمی برای تصمیم‌گیری مدیریت و کار وتلاش را برای آنان فراهم کنند.

آریانپور ضمن اشاره به برنامه‌های کاربردی مناسبی که از سوی مدیریت استان برای رسیدن به نقطه ایده‌آل در فضای اطلاع رسانی و رسانه تدوین شده و در دست اقدام است، گفت: انشاءالله این برنامه‌ها با همکاری اهل رسانه عملیاتی خواهند شد و نتیجه آن را در رشد و توسعه استان خواهیم دید.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: تلاش خواهیم کرد مراسمی در شان و منزلت خبرنگاران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

در این جلسه احمد حسین فتاحی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه خبرنگاران و رسانه‌ها در پیشرفت و توسعه استان گفت: همکاران بنده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تهیه و تدوین برنامه مناسبی در خور شأن و منزلت خبرنگاران برای روز خبرنگار هستند.

وی گفت: در همین راستا شاخص‌ها و معیارهایی در حال بررسی و تدوین است که بر اساس آن از خبرنگاران و رسانه‌ها نیز تجلیل خواهد شد.

فتاحی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران، افزود: در ادامه سال‌جاری نیز این برنامه‌ها تداوم خواهند یافت.

وی ادامه داد: تلاش ما برای تقوقت رسانه ها بویژه مطبوعات محلی بوده و امیدواریم به این مهم دست یابیم.

در ادامه این نشست علی گودرزیان مشاور مطبوعاتی استاندار، خبرنگاران را شریف‌ترین اقشار فرهیخته جامعه عنوان کرد و افزود: مطبوعات محلی در توسعه لرستان نقش بارز و مهمی دارند.

وی گفت: شان و منزلت اهل رسانه که از پیشتازان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی هستند بایستی در دستگاههای اجرایی حفظ شود.

گودرزیان با اشاره به اینکه روز خبرنگار بهانه ای است برای بزرگداشت و تجلیل از اهل قلم و اصحاب رسانه، گفت: دیدگاه مدیریت استان بر توجه به رسانه‌هاست و تغییر مدیریتی در روابط عمومی استانداری برای بهبود مناسبات دستگاه‌های دولتی و اصحاب رسانه انجام گرفته است.

در ادامه این جلسه همچنین آقایان ایوب کوشکی مشاور استاندار، ناصر دولتشاه معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،کیانوش سوری کارشناس مسئول مطبوعات و رسانه های محلی ، علی کاکولوند مسئول روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و آقایان محمدرضا گودرزی و ایمان بیرانوند کارشناسان روابط عمومی استانداری مطالبی را در خصوص موضوعات مطروحه بیان کردند و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور معتمدین، پیشکسوتان و نمایندگان رسانه‌های استان موضوع برگزاری مراسم روز خبرنگار و گرامیداشت یاد خبرنگار شهید صارمی بطور ویژه بررسی و برای اجرا نهایی شود. انتهای پیام
منبع: اداره کل روابط عمومی استانداری لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false