×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ادامه واکنش‌ها به انتشار نقشه جعلی لرستان



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ معاون استاندار لرستان ضمن تکذیب تغییر در نقشه لرستان و در واکنش به انتشار نقشه جعلی در سایت سازمان ثبت و اسناد، گفت: ما از مجاری قانونی وزارت کشور پیگیری می‌کنیم که چه افرادی و با چه انگیزه‌ اقدام به انتشار این نقشه کرده‌اند.

طی روزهای اخیر شاهد واکنش کاربران فضای مجازی و فعالان رسانه‌ای به درج نقشه‌ ایران که قسمتی از خاک لرستان در آن حذف شده بود در سایت سازمان ثبت و اسناد بودیم. 
در همین راستا در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته و واکنش مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان به تغییر نقشه جغرافیایی استان لرستان را نیز منتشر کرد. 
با این وجود روز گذشته مجددا شاهد ادامه واکنش‌ها به این موضوع بودیم و برخی کاربران از درج نقشه جعلی در برخی سایت‌های سازمان‌های کشوری دیگر خبر دادند. 
در همین زمینه محمود ثمینی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تغییر نقشه لرستان اظهار کرد: ارتقاء دهستان‌ها، تشکیل بخش، ادغام  و تشکیل شهرستان و هرگونه الحاقی فرایندی دارد یعنی یک موضوع معمولی نیست.
وی افزود: ارتقائ و انتزا در هر سطحی حتما باید مورد بحث و  بررسی کارشناسی قرار بگیرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: ضمن اینکه این موضوع از سوی دفتر سیاسی استانداری لرستان به تهران منعکس شده است، ذکر این نکته ضروری است که برای هرگونه الحاق و‌ یا انتزا استان ذی نفع قطعا در جریان قرار می‌گیرد که چنین اتفاقی رخ نداده است.
ثمینی خاطرنشان کرد: هر گونه ارتقا و انتزا مستلزم کلی فرایند و نشست است تا افکار عمومی را مجاب و آماده کرده باشد.
وی تاکید کرد: بنابراین ضمن اینکه اصل ماجرا صحت ندارد ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در پاسخ به این پرسش که علت انتشار این نقشه چیست، توضیح داد: چون بررسی نکرده‌ایم نمی‌توانم بگوییم انگیزه اصلی این اقدام چیست، اما موضوع در دست بررسی است و پس از حصول نتیجه اطلاع خواهیم داد.
ثمینی در خصوص پیامد این اقدام گفت: قطعا این اقدام اشتباه‌ترین کار ممکن است که صورت گرفته و قاعدتاً تحریک احساسات عمومی و تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد.
وی افزود کسانی که بدون مطالعه و عدم رسمیت اقدام به تغییر نقشه ‌کرده‌اند مورد رصد و تعقیب دستگاه‌های مسوول و اطلاعاتی قرار می‌گیرند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: ما از مجاری قانونی وزارت کشور پیگیری می‌کنیم که چه افرادی و با چه انگیزه‌ اقدام به انتشار این نقشه کرده‌اند.فارس/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false