×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
استاندار، معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راهداری لرستان پاسخ دهند: کیوان رباطی روزنامه نگار


روستاها به عنوان قطب کشاورزی، دامپروری و تامین کننده بخش عمده ی غذای مردم از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

بیشتر کشور های دنیا خصوصا کشور های پیشرفته، سیاستهای ضد مهاجرتی از جمله ایجاد امکانات، زیرساخت‌ ها و امور زیربنایی در روستاها را سرلوحه کار خود قرارداده و بهترین امکانات زیرساختی را برای مردم روستاها فراهم می نمایند و بحث مهم تولید توسط این قشر از جامعه مورد حمایت این دولتها قرار گرفته و از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری به عمل می آورند.

راه، آب، برق، مخابرات و اینترنت از جمله زیرساخت‌ها و امور زیربنایی در روستاهاست که بایستی توسط مسئولان و متولیان امور روستایی و مناطق محروم کشور مورد توجه ویژه قرار بگیرد، چرا که در صورت عدم توجه به این مهم، معضل مهاجرت و زاغه نشینی، ایجاد مشاغل کاذب و متعاقب آن مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی از جمله بیکاری، سرقت، اعتیاد، طلاق، خودکشی، خودسوزی و سایر بزهکاری ها، کجروی ها و ناهنجاری های اجتماعی در شهرها ایجاد می گردد.

با گشت و گذاری در روستاهای استان لرستان به خوبی متوجه خواهید شد؛ وضعیت راه‌های روستایی واقعا افتضاح است، این راهها و جاده ها پس از گذشت مدتها از ساخت آن، یا نیاز به روکش آسفالت دارند یا نیاز به تعمیرات اساسی دارند که متاسفانه مسئولان ارشد استان و متولیان راههای روستایی چشم خود را بر روی مردم این قشر زحمت کش و تولید کننده ی محروم و بی دفاع بسته و بعضاً کوچکترین توجهی به خواست و تامین نیازهای مردم روستاها ندارند.

مسئولان راهداری خصوصا راههای روستایی کجا تشریف دارند؟! پول و اعتبار نیست یا عامدانه قصد تحریک و مهاجرت روستائیان به شهر ها را دارید؟!

دولت سیزدهم که سیاستها و نگاه آن به ظرفیت‌ها و تولیدات داخلی است، در این شرایط سخت تورمی و رکود اقتصادی بایستی توجه خود را به روستاها به عنوان تامین کنندگان و تولید کنندگان اصلی مواد اولیه ی غذای کشور معطوف نمایند و مشکلات زیرساختی خصوصا بحث بسیار مهم جاده های روستایی را شخصا پیگیری و در جهت رفع آن اهتمام لازم را معمول نمایند.

استاندار لرستان نیر ضمن پیگیری موضوعِ احداث، روکش و ترمیم آسفالت راههای روستایی، عنایت فرمایند در طول مدتی که استاندار لرستان شده عملکرد خود را در حوزه راههای روستایی جهت آگاهی افکار عمومی به مردم اعلام نمایند.

مدیرکل راهداری لرستان نیز به این سوال مردم پاسخ دهند که چرا با یک بارش کوتا و چند ساعته باران، به قول خودشان راه ارتباطی روستایی تعداد بی شماری از روستاها قطع می گردد و بعضاً به حال خود رها می گردد و نسبت به ترمیم آن بی اهمیت می باشند؟ سوال دوم چرا در اجرای پروژه های راه سازی قبلاً مطالعات، اجرا و نظارت صحیح بر آن صورت نمی گیرد تا با بارش رحمت الهی خسارات جبران ناپذی به این زیر ساختها که بودجه و اعتبارات زیادی برای آن هزینه گردیده است، وارد نشود و دولت نیز متحمل هزینه های هنگفتی برای اصلاح، ترمیم و تعمیرات آن نگردد؟!

منتظر پاسخگویی استاندار، معاونت عمرانی استانداری و مدیرکل راهداری استان لرستان و نهضت آسفالت جاده های روستایی از سری سریال های کذایی نهضت آسفالت در استان لرستان هستیم!/ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false