×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
برخورد قاطع با کارشکنان منفعت طلب در حوزه تولید استان

به گزارش پژواک لرستان، جعفر بدری شامگاه سه شنبه در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه از اقدامات خوب اتاق بازرگانی که مشکلات را رصد می‌کنند و تکیه گاهی برای فعالان اقتصادی هستند تقدیر و تشکر می‌کنیم، اظهار کرد: در برگزاری جلسات ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تاکنون کار خوبی شده است و پیشبرد کار در این زمینه‌ها خیلی خوب بوده است و خیلی از مشکلات به واسطه همین رایزنی‌ها حل شده است.

اتاق بازرگانی مشکلات را رصد می‌کند و تکیه گاهی برای فعالان اقتصادی است

وی با بیان اینکه برخی مسائل به دستورالعمل‌های کشوری برمی گردد که کار را مشکل کرده است، تصریح کرد: آنچه در اختیار ماست این است که مدیریت و پشتیبانی کنیم تا موانع برداشته شود. بنگاه‌هایی که مشکلات مالی و اختلافات ملکی دارند یا ناهماهنگی‌ها را برطرف کنیم. سال رونق تولید برای همین است که دستگاه‌ها از بخش تولید پشتیبانی کنند.

الان وقت فشار آوردن به واحدهای تولیدی نیست

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه بارها گفته‌ام، الان وقت فشار آوردن به واحدهای تولیدی نیست، افزود: بانک‌ها خودشان به ویژه در مورد واحدهای تولیدی فعال مساعدت کنند. به هر حال اشتغال ایجاد شده است و همه باید پشتیبانی کنند.

برخی در استان که بومی هم هستند به واسطه مسائل شخصی یا منفعت طلبی یا زیاده خواهی کار شکنی می‌کنند

بدری با اشاره به اینکه بانک‌ها ملاحضات را در نظر بگیرند و عجله‌ای برای وصول مطالبات خود نداشته باشند، الان در شرایط حصار اقتصادی هستیم، ادامه داد: حمایت کنیم از صنعتگران، حاشیه‌ها را مراقب باشیم. وارد جزئیات نمی‌شوم؛ اما نشانه‌هایی میبینم که برخی‌ها در استان که بومی هم هستند به واسطه مسائل شخصی یا منفعت طلبی یا زیاده خواهی دارند کار شکنی می‌کنند که کاری که به نفع استان است انجام نشود.

وی با بیان اینکه امروز استان دارد معرفی می‌شود و جایگاهی پیدا می‌کند که سرمایه گذار بیاید و رونق کار و تولید ایجاد شود، تصریح کرد: نباید جریان‌های سیاسی یا دعوای جناحی یا اختلاف شخصی در کار خللی ایجاد کنند.

بعضی اقدامات مسئولان اجرایی را مصداق بارز اخلال در امنیت می دانم

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه بعضی اقدامات مسئولان اجرایی را مصداق بارز اخلال در امنیت می دانم و اگر لازم باشد برای آنها پرونده تشکیل می‌دهیم، افزود: با کسی که بخواهد مردم را تحریک کند یا فضای دروغین ایجاد کند یا در فضای تبلیغات رسانه‌ای کاری کند که فعالیت واحدهای تولیدی را مختل کند؛ برخورد خواهیم کرد. اگر در کار کسانی که از بخش تولید حمایت و پشتیبانی می‌کنند اخلال ایجاد کنند برخورد خواهیم کرد. اینکه به واسطه مسائل سیاسی کسی بیاید فضاسازی کند درست نیست.

بدری یادآور شد: وقتی می‌بینید استان این همه مشکل اقتصادی دارد، جوان‌ها دارند مهاجرت می‌کنند، باید کمک کنید کارها رونق بگیرد نه اینکه کارشکنی کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث تزلزل در قوانین گفت: در شرایط فعلی لازمه این است که در کنار قوانین بسته‌های حمایتی برای تولیدکنندگان داشته باشیم تا مشکلی برای فعالیت آنها ایجاد نشود.

لیست واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیلاب تهیه شود

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در مورد مناطق سیل زده، برخی بازدیدهایی که رفته‌ایم مسائل را مشاهده کرده‌ایم، تصریح کرد: دولت وعده‌هایی که داده هم در حد دستورالعمل است که اجرا نشده است. در رابطه با واحدهای خسارت دیده از دادستان می‌خواهم لیست تهیه کنید و به دستگاه‌ها ابلاغ کنید.

بدری خطاب به دستگاه‌های اجرایی با تاکید بر اینکه باید مانور بدهید و کمک کنید، تأمین اجتماعی و اداره کار باید کمک کنند، انتظار دارم دستگاه‌ها پشتیبانی کنند، افزود: در رابطه با سیل باید کارهایی شروع شود که این همه خسارت هم به دولت وارد نشود. در دنیا اینگونه نیست که منابع جبران خسارات از بودجه عمومی تأمین شود. باید راهکاری دیده شود که بیمه‌ها پای کار بیایند. باید کارهایی شود که در آینده شاهد این موارد نباشیم.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false