×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بلژیک – ایتالیا؛ فینال زودهنگام در مونیخ



به گزارش پژواک/ بلژیک و ایتالیا در حالی در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم خواهند رفت که اگر در این دیدار به یکدیگر برخورد نمی‌کردند، شاید هردو فینالیست مسابقات می‌شدند.
جمعه شب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه آلیانتس‌آرنای شهر مونیخ، دیداری برگزار خواهد شد که خیلی‌ها اعتقاد دارند برنده آن می‌تواند قهرمان یورو ۲۰۲۰ باشد. در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰، بلژیک به مصاف ایتالیا خواهد رفت.
بلژیک؛ قهرمان جدید
شیاطین‌سرخ اروپا می‌خواهند قهرمان جدید یورو باشند. بلژیک تا اینجا در یورو خوب پیش آمده و قهرمان دوره قبلی را هم در یک‌هشتم نهایی کنار زده. به نظر می‌رسد تیم این دوره بلژیک باثبات‌تر از دوره قبلی و جام‌جهانی است. روبرتو مارتینس چند سالی با این ستاره‌ها کار کرده و می‌خواهد با این نسل ماندگار شود. بلژیک در بازی‌های قبلی و به‌خصوص در نبرد با تیم‌های بزرگ‌تری همچون پرتغال و دانمارک، کاملاً تهاجمی نبوده‌اند و برای هر مقطع از بازی‌ها برنامه خاصی داشته‌اند. حالا رقیبی پیش‌رو دارند که مثل خودشان هم خوب دفاع می‌کند و هم در حمله زهردار است. به نظر می‌رسد نبرد امشب در مونیخ، نبرد بزرگ تاکتیکی باشد. از بخت بد مارتینس، دبروینه و آزار مصدوم شده‌اند، اما او قبلاً هم با این شرایط مواجه بوده و می‌تواند بدون آن‌ها هم برنامه‌هایش را پیاده کند.
ایتالیا؛ بهترین‌های جام
هیجان‌انگیزترین تیم جام بی‌شک ایتالیا بوده. آتزوری تا این مرحله خوب پیش آمده و روبرتو مانچینی نشان داده به‌تدریج تیمش را تبدیل به تیمی کامل کرده است. ایتالیا برخلاف گذشته فقط به دفاع تکیه نکرده و در فاز حمله هم خطرناک است. چیزی که هواداران ایتالیا را در مرحله قبل نگران کرد، گل نزدن در ۹۰ دقیقه مقابل اتریش بود. با این حال اگر مانچو زودتر تعویض‌هایش را انجام می‌داد شاید آن بازی هم ۱۲۰ دقیقه‌ای نمی‌شد. فعلاً اعتقاد خیلی‌ها این است که ایتالیا بهترین تیم جام بوده، ولی برای فینالیست شدن مسیر سختی را در پیش دارند و قبل از نیمه‌نهایی باید به مصاف یک مدعی قهرمانی بروند. شاید پس از نبرد مونیخ بهتر بتوان درباره آتزوری قضاوت کرد، چرا که هنوز هم در یورو ۲۰۲۰ با یک تیم بزرگ و مدعی بازی نکرده‌اند.
آخرین جدال
جولای سال ۲۰۱۶ در نخستین بازی مرحله گروهی یورو ۲۰۱۶ ایتالیا موفق شد با ۲ گل بلژیک را شکست دهد. جاکرینی و پله در آن دیدار گلزن‌های آتزوری بودند.
آمار بازی
۲۲) بلژیک و ایتالیا ۲۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. بلژیک فقط ۴ برد داشته و ایتالیا ۱۴ بازی را برده، در حالی که ۴ بازی‌شان هم مساوی شده است. ایتالیا ۴۳ گل به بلژیک زده و ۲۴ گل هم دریافت کرده است.
۳) پیش از این بلژیک و ایتالیا ۳ مرتبه در یورو به مصاف هم رفته‌اند که شیاطین‌سرخ برنده نشده‌اند. در یورو ۱۹۸۰ نبردشان مساوی شد و در یورو ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶ ایتالیا رقیبش را با نتایج مشابه ۲ بر صفر شکست داد.
۵) ایتالیا با این که سابقه ۵ مرتبه حضور بین ۴ تیم برتر یورو را داشته، فقط یک مرتبه در سال ۱۹۶۸ قهرمان شده. در واقع ۵۳ سال از اولین و آخرین قهرمانی آتزوری می‌گذرد. آخرین حضورشان در فینال هم ۹ سال پیش بود.
۲) بلژیک ۲ مرتبه بین ۴ تیم برتر یورو حضور داشته و یک مرتبه هم فینالیست شده که سال ۱۹۸۰ با شکست مقابل آلمان دستش به جام نرسید. در کل بلژیک برای پنجمین دوره است که در یورو حاضر می‌شود.
۸۷) با خلق ۸۷ موقعیت گل، ایتالیا از این حیث بهترین تیم یورو ۲۰۲۰ بوده است. نکته عجیب خلق ۳۸ موقعیت برای بلژیک است که این تیم را در رده هجدهم قرار داده.
۱) با دریافت تنها یک گل، بلژیک و ایتالیا بعد از انگلیس دومین خط دفاعی خوب یورو ۲۰۲۰ را در اختیار داشته‌اند.
۱۳) بلژیک ۱۳ بازی است که نباخته و در ۵ بازی آخرش هم پیروز شده است.
۳۱) آمار نباختن ایتالیا هم به ۳۱ بازی رسیده و آن‌ها ۱۲ بازی آخرشان را برده‌اند.
۳) روملو لوکاکو ۳ گل در یورو ۲۰۲۰ زده و یکی از شانس‌های به زیر کشیدن رونالدو و آقای‌گلی است.
مصدومان و محرومان
تیموتی کاستانیه و سیمون مینیوله مصدومان بلژیک هستند که قطعاً به این بازی نمی‌رسند. کوین دبروینه و ادن آزار هم در دیدار مقابل پرتغال مصدوم شدند و احتمالاً مارتینس با بازی دادن به آن‌ها ریسک نخواهد کرد. جورجو کیلینی و الساندرو فلورنتسی مصدومان ایتالیا هستند که احتمالاً به نبرد با بلژیک می‌رسند.
ترکیب احتمالی دو تیم
بلژیک: کورتوا، آلدرویرلد، ورمائلن، ورتونگن، مونیه، تیلمانس، ویتسل، تورگان آزار، مرتنس، کاراسکو و لوکاکو
ایتالیا: دوناروما، دی‌لورنتسو، بونوچی، کیلینی، اسپیناتسولا، وراتی، جورجینیو، بارلا، کیزا، اینسینیه و ایموبیله/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false