×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
به خاطر خوزستان فکری برای لرستان شود


به گزارش پژواک لرستان، احمد مرادپور در دیدار با نمایندگان فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بانوان در امدادرسانی و کمک به حوادث سیل اخیر نقش پررنگی داشتند.

وی با بیان اینکه در لرستان سیل را داشتیم، افزود: طی سیل اخیر دبی رودخانه کشکان به ۵۶۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسید و خوشبختانه با پیش ‎ بینی ‎ هایی که از قبل شده بود تلفات جانی نداشتیم.

مرادپور خاطرنشان کرد: خروجی آب ‎ های استان از سمت شهرستان پلدختر است و بیشترین آبگرفتگی را در این منطقه داشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه ۸۱۶ روستا تحت تاثیر سیل قرار گرفتند، ادامه داد: هم اکنون نیز راه ارتباطی ۱۶۶ روستا برقرار نشده و مسیرهای ایجادی نیز موقت بوده که برای امدادرسانی ایجاد شده ‎ اند.

وی بیان کرد: دولت، نظامیان و مردم به خوبی پای کار بوده ‎ اند و با این تفادوت که دولت مطلقا هیچ گونه تبلیغی نداشته در صورتی که مدیریت کلی را به عهده داشته است.

مرادپور با بیان اینکه استاندار ساعات زیادی را در شبانه ‎ روز به بازدید میدانی از مناطق سیل ‎ زده می ‎ پردازد، گفت: همگی کاملا درگیر بودیم اما تبلیغ صفر بود.

معاون استاندار لرستان با اشاره به قطعی راه ‎ های ارتباطی در جریان این سیل تصریح کرد: وزارت راه تقسیم کار کرده و در حال پیگیری این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: تنها بنیاد مسکن ۸۰ کمپرسی به مناطق سیل زده آورده و شهرداری ‎ ها ۲۰۰ دستگاه خودرد وارد کرده ‎ اند.

مرادپور با بیان اینکه میزان خسارات سیل اخیر ۳٫۷ میلیارد تومان برآورد شده اما بیشتر از این مقدار است، گفت: ۸۰ درصد لرستان کوهستانی بوده و با اندک بارانی سیلی به راه می ‎ افتد و سریعا زیرساخت ‎ ها را از بین می ‎ برد و خوزستان مورد تهدید قرار می ‎ گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: به خاطر خوزستان هم که شده باید فکری برای لرستان کرد.

وی میزان آب ورودی سایر استان ‎ ها به لرستان را ۴ میلیارد مترکعب عنوان کرد و ادامه داد: همچنین ۸ میلیارد مترمکعب تولید استان است که باید بین ۵ تا ۱۱ درصد از ورودی و ۴۰ درصد آب ‎ های تولید داخل در اختیار خود استان قرار گیرد؛ این آمار برای استان حدود ۵ میلیارد مترمکعب می ‎ شود و این در حالی است که ما کلا ۲۰۰ میلیون مترمکعب سهم داریم.

مرادپور با اشاره به اینکه بحث آبخیزداری در لرستان حدود ۲۷ سال بوده که تعطیل است، اضافه کرد: این دره ‎ ها باید با آبخیزداری و آبخوان ‎ داری در مقابل سیل ایمن شوند و از مسئولان درخواست داریم که استان را در مباحث آبخیزداری و تخصیص آب کمک کنند.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه ساخت ۱۰ سد در استان شروع شده که به لحاظ فنی نمی ‎ توان به آنها سد گفت به اسکان سیل ‎ زده ‎ ها اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۳۶۰۰ خانه پلدختر غیرقابل استفاده هستند و چادر و کانکس نیز پاسخگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ۱۰ تا ۲۰ هزار خانه کار امروز و فردا نیست.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false