×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تاثیرات منفی ماده مخدر گل چندین برابر بیشتر از ماده مخدر حشیش است

تاثیرات منفی ماده مخدر گل چندین برابر بیشتر از ماده مخدر حشیش است مراقب باشید به دام آن گرفتار نشوید.یک کارشناس اعتیاد گفت: ماده مخدر گل دارای پتانسیل قویتری از ماری جوانا و حشیش در ایجاد توهم و اعتیادآوری است و میزان قدرت توهم زایی آن دو تا سه برابر بیشتر از ماری جوانای معمولی است.

مجتبی دشتی درباره ماده خطرناک گل و رواج آن در بین جوانان گفت: کمتر از یک دهه است که نوعی ماده مخدر به نام گل در بین جوانان رواج یافته، این ماده مخدر همان اندازه که اسم خوشایندی دارد، یکی از خطرناک ترین مواد مخدری است که این روزها بین جوان ها می چرخد و به اسم یک روانگردان طبیعی خرید و فروش می شود، است. وی با اشاره به مضرات این ماده مخدر گفت: گل، مخدری است که ضربان قلب را بالا می برد، احساس بی قراری ایجاد می کند، توهم زا است، به طوری که با یک بار مصرف طوری عملکرد مغز را مختل می کند که زندگی بدون آن غیرممکن می شود.گل همان ماری جوانا است.

این کارشناس اعتیاد به تغییر نام ماده مخدر ماری جوانا به گل گفت: گل یکی از نام های ماده مخدر ماری جوانا است و تغییر نام مخدر ماری جوانا به گل در ایران سیاست جدید عرضه کنندگان مواد مخدر است که در واقع نوعی فریب دادن افکار جامعه است. ادامه داد: به دلیل این که والدین وعموم جامعه از حشیش و ماری جوانا آگاهی دارند و فکر می کنند حتما فرزندشان ماده بی خطری مصرف می کند که نامش هم گل است و حتما هم منشاء طبیعی دارد و زیانش از ماری جوانا، حشیش و دیگر مواد مخدر صنعتی کمتر است.

این کارشناس اعتیاد توهم زایی ماده مخدر گل را بیشتر از حشیش دانست و افزود: ماده مخدر گل دارای پتانسیل قویتری از ماری جوانا و حشیش در ایجاد توهم و اعتیادآوری است و میزان قدرت توهم زایی آن دو تا سه برابر بیشتر از ماری جوانای معمولی است.گل بخش های مسئول آرامش بخشی مغز را فلج می کند.

وی مصرف ماده مخدر گل را اعتیادآور دانست و اظهار کرد: گل که در اذهان عمومی حتی کم خطرتر از حشیش، ماری جوانا و علف تلقی می شود، برعکس آنقدر خطرناک است که با یک بار مصرف، برای همیشه باعث اعتیاد مصرف کننده می شود، زیرا ماده مخدر گل به طور مستقیم بخش های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج کرده و خودش جایگزین آن می شود.وی افزود: به همین دلیل مصرف کننده گل در صورت مصرف نکردن دچار بی قراری، تپش شدید قلب، وحشت زدگی و اضطراب شدید می شود.

این کارشناس آسیب های اجتماعی درمان بیماران مبتلا به ماده مخدر گل را سخت دانست و گفت: بیشتر روش های ترک و راهکارهای رهایی از اعتیاد مبتنی بر تحقیقات و شیوه های درمانی در خارج از کشور است و روش موثری هم برای ترک آن معرفی نشده است.

دشتی افزود: ناشناخته بودن اثرات استفاده از گل در مدت طولانی و با دوز بالا، در کنار کمبود تحقیقات جهانی باعث شده است که اعتیاد به گل جزو اعتیادهای بدون درمان شناخته شود.وی تاکید کرد: پیشگیری و مبتلا نشدن جوانان به ماده مخدر گل نیاز به یک رویکرد اجتماعی دارد و عزم ملی، انجام کار کارشناسانه، اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی خانواده را می طلبد. انتهای پیام /مجتبی دشتی

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false