×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
حقوق معلم در هیچ کدام از دولت‌ها به نحو احسن محقق نشده است

به گزارش پژواک لرستان، قاسم ولی‌زاده در مراسم تجلیل از معلمان استان که در محل دانشگاه علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک بزرگداشت هفته معلم و کارگر اظهار کرد: جایگاه، منزلت و حقوق معلم در همه ابعاد و هیچ کدام از دولت‌ها به نحو احسن محقق نشده است. 


وی ادامه داد: حاکمیتی که بر جامعه ما حکمرانی می کند براساس آموزه‌ها و مبانی که به آن معتقد است باید قبل از پرداخت حقوق اقشار جامعه به حقوق فرهنگیان بپردازد. 


سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه انقلاب ما فرهنگی است و نماد جامعه فرهنگی معلمان هستند، عنوان کرد: براساس این مهم باید به حق آنان بیشتر توجه شود. 


ولی زاده  با بیان اینکه آحاد مردم بر این اعتقاد دارند که معلمان رهبران جامعه هستند، گفت: ارتقا و منزلت جایگاه اجتماعی معلم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 
وی بیان کرد: رسیدگی به وضعیت حقوق معلمان به گونه‌ای باشد که فرزندان ما برای انتخاب شغل، معلمی را در اولویت قرار دهند. 


سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد کهن‌ترین نهاد تربیتی است و مقدم بر سایر نهادهای جامعه است.

 
ولی زاده اضافه کرد: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه یک سازمان است که این مهم در مدارس و دانشگاه‌ها توسط معلمین تولید می‌شود، هر سازمانی که نیروی متخصص، متعهد و علاقمند داشته باشد می‌تواند به سایر سرمایه‌ها دست یابند.


وی گفت: معلمی تنها شغلی است که می‌سوزد اما نمی‌سوزانند.


سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه معلم همیشه هدایتگر، کشتی نجات و راهنمای خوبی‌هاست،عنوان کرد: معلم جهادگر عرصه کار و مبارزه با بیسوادی است.


ولی زاده  با بیان اینکه معلم پایه‌گذار تمدن نوین است، عنوان کرد: معلمان به عنوان رهبران اجتماعی، سیاسی و معنوی جامعه برای تاثیرگذاری باید کارآفرین باشند، الگوهای رفتاری باشند و باید اطلاعات خود را به روز کند.


وی تاکید کرد: باید معلمان مطالبه‌گر باشند و دولت و حاکمیت باید این مطالبات دیده شود و اینکه معلمی به خاطر مطالبه گری دچار چالش می‌شود ظلم در حق معلم است، حاکمیت باید  نگاهی ویژه به جنس منتقدین فرهنگی داشته باشد.


به گزارش پژواک لرستان، در پایان این مراسم از معلمان توانمند تجلیل شد.


انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false