×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خطر آتش‌سوزی بیخ گوش ۷۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های لرستان



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مديرکل منابع طبيعي لرستان با اشاره به وجود ۱۵۰ نقطه بحراني در سطح جنگل‌ها و مراتع اين استان، گفت: مساحت اين نقاط بحراني ۷۵۰ هزار هکتار است.

شيرزاد نجفي، مديرکل منابع طبيعي لرستان با بيان اينکه بيش از ۱۵۰ نقطه بحراني در سطح جنگل‌ها و مراتع لرستان وجود دارد، اظهار داشت: مساحت اين نقاط بحراني در استان حدود ۷۵۰ هزار هکتار است.
وي با اشاره به استقرار «ديده بان» در راستاي پيشگيري از وقوع حريق در اين ۱۵۰ نقطه بحراني در سطح مراتع و جنگل‌هاي لرستان، عنوان کرد: ايجاد «آتش بر» در نقاط حساس و بحراني طي يک ماه گذشته در دستور کار قرار داديم.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان با اشاره به کشيک شبانه روزي در سطح اداره کل، شهرستان‌ها و بخش‌ها، تصريح کرد: با فرمانداران و بخشداران مکاتبات لازم به عمل آمده است.
نجفي با بيان اينکه امسال با همکاري استاندار لرستان و سازمان جنگل‌هاي کشور، يک دستگاه بالگرد در استان لرستان مستقر مي‌شود، افزود: همچنين براي اولين بار، مجوز پرواز ۱۰۰ ساعت پرواز هواپيما بر روي اراضي جنگلي و مرتعي استان در راستاي پيشگيري از حريق، جلوگيري از تخريب و تصرفات اراضي ملي اخذ شده است.
بنابر اين گزارش، استان لرستان علي رغم دارا بودن ظرفيت‌هاي منحصر به فرد در زمينه اراضي جنگلي و مرتعي با مخاطرات جدي مواجه است، مخاطراتي که مي‌تواند عرصه‌هاي طبيعي اين استان را به دشت‌هاي بدون آب و علف تبديل کند.
وقوع آتش سوزي‌هاي گاه و بيگاه در عرصه‌هاي جنگلي و مرتعي، چراي بي‌رويه دام، تعرض به عرصه‌هاي طبيعي و تغيير کاربري‌ها، خسارات خشکسالي و ريزگردها، اجراي پروژه‌هاي عمراني غيرکارشناسي و… هر کدام زخمي را بر تن زاگرس زده‌اند تا سکته‌هاي مختلف قلب اين اکوسيستم را هر روز ضعيف‌تر کند.
حال با توجه به نزديک شدن فصل گرما و اوج گيري حريق در جنگل‌هاي زاگرس متوليان استان در صدد برآمده‌اند با پيش بيني ناوگان هوايي‌، راهکارها و برنامه‌هايي خاصي براي پيشگيري از وقوع آتش سوزي در جنگل‌ها و مراتع استان ارائه دهند تا خسارات ناشي از آتش سوزي‌هاي احتمالي در سال جاري به حداقل ممکن برسد.مهر

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false