×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خواص باورنکردنی پوست کیوی


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ هنگامی که کیوی خریداری می‌کنید، آن را به خانه می‌برید و احتمالا قبل از خوردن پوست می‌کنید. کاری که بعد از خواندن این نوشتار دیگر هرگز انجام نخواهید داد، اما چرا؟ چه خاصیت مهمی در پوست کیوی پنهان است که با قاطعیت می‌گوییم پوست این میوه خوشمزه را هم همراه با میوه اش بخورید؟

جلوگیری از سرطان به دلیل داشتن ویتامین E بالا:
کیوی یکی از بهترین منابع ویتامین E نیز به شمار رفته و در پیشگیری از انواع سرطان‌ها نقش دارد. اما این مسئله مورد نظر ما نیست بلکه، مهم این است که بخش عمده ویتامین E در پوست کیوی موجود است، بنابراین توصیه می‌شود که این میوه را به خوبی شسته و با پوست مصرف نمایید.

چه کسانی کیوی و پوست کیوی نخورند؟
افرادی که خوردن کیوی و پوست کیوی می‌تواند برایشان مشکل ساز شود، باید از مصرف این میوه پرخاصیت چشم پوشی کنند؛ کیوی حاوی مقداری زیادی اگزالات، ماده‌ای طبیعی است که تجمع و تمرکز بیش از حد آن در مایعات بدن احتمالا باعث بروز مشکلاتی در برخی افراد خواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود کسانی که مشکلات کلیوی یا مرتبط با کیسه صفرا دارند از خوردن آن اجتناب کنند. خوردن این میوه به همراه پوست یا بدون پوست همچنین برای افرادی با استعداد سنگ سازی در مجاری ادرار توصیه نمی‌شود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false