×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
درگذشت نماینده اسبق خرم‌آباد در مجلس و رئیس دانشگاه لرستان


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ دکتر علی عنایت متولد سال ۱۳۳۰ در سلسله پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در شهر خرم‌آباد، سال ۱۳۵۴ از دانشگاه اصفهان به عنوان شاگرد اول موفق به اخذ بورسیه شد.

وی در سن ۲۸سالگی دکترای مهندسی برق با گرایش کامپیوتر خود را از دانشگاه منچستر انگلستان دریافت نمود.
دکتر عنایت پس از بازگشت به میهن در جهاد سازندگی، نهضت سواد آموزی، سازمان برنامه و بودجه استان لرستان فعالیت داشت و سپس به عنوان عضو هیأت علمی و رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز تا سال ۱۳۶۵ مشغول خدمت بود.
خدمات شایسته‌ی وی موجب شد که مسئولان وقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، او را مأمور گسترش آموزش عالی استان لرستان نمایند.
دکتر عنایت سال ۱۳۶۷ به عنوان نماینده مردم شهرستان خرم‌آباد و بخش‌های تابعه انتخاب و راهی سومین دوره مجلس شورای اسلامی شد.
وی سال‌های اول و دوم عضو کمیسیون فرهنگ و آموزش و عالی و سال سوم و چهارم عضو کمیسیون مسکن و شهرسازی و راه و ترابری مجلس بود.
از مهمترین و ارزنده‌ترین خدمات او تأسیس واحد‌های مختلف دانشگاه‌های لرستان و علوم پزشکی لرستان بود.
 وی در مسئولیت‌های متعدد خود دارای تجربیاتی از جمله: عضو هیأت امناء دانشگاه‌های غرب و دانشگاه‌های جنوب غربی علوم پزشکی کشور، ریاست دانشگاه‌های لرستان، صنعت نفت، شهید چمران اهواز و بین‌المللی چابهار و نیز معاون اداری و مالی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مدیرعامل شرکت داده‌پردازی ایران(IBM سابق) که یکی از بزرگترین شرکت‌های کامپیوتری در کشور است و نیز مشاور چند تن از وزرا بود و مقاله‌هایی علمی و سیاسی فراوانی در نشریات کشور نگارش کرد.
وی جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سن ۷۰ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false