×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مطبوعات با مدیرکل ارشاد لرستان چه گذشت؟: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان


امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ افتخار این را داشتیم که در نشست صمیمی هم اندیشی اصحاب رسانه و مطبوعات با مدیرکل ارشاد، پای درد دل و صحبت های خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه های استان لرستان بنشینیم و تلمذ نمائیم.

در این جمع صمیمی، خبرنگاران و مدیران رسانه‌ ها به مسائل و مشکلات صنفی خود از جمله مباحث مربوط به معیشت، بیمه، مسکن، مشکلات چاپ، اقتصاد رسانه و مشکلات خانه مطبوعات پرداختند، اما معدود افرادی به بیان رسالت اصلی رسانه ها که همان روشنگری و انعکاس صدای مردم و محدودیت های آن از جمله آزادی بیان‌ و گفتن حقایق جامعه و همچنین ترویج فرهنگ نقد و نقادی پرداختند.

اقتصاد رسانه، استقلال مالی، بیان مشکلات صنفی اصحاب رسانه و پاسخگویی، احساس مسئولیت و رفع مسائل و مشکلات این قشر زحمت کش و بی مزد توسط مدیران ملی و استانی وزارت ارشاد یک طرف قضیه می باشد و رسالت رسانه ها، آزادی بیان و جرات بازگو نمودن حقایق جامعه نیز طرف دیگر قضیه است.

یکی از آسیبهای اصلی رسانه ها وابستگی مالی به نهادها، ارگان ها و دستگاه های اجرایی است که این معضل نتیجه ای جز ترویج فرهنگ تملق و پاچه خواری و مدح و ثنای مدیران نالایق و ناتوان و نهایتا گل و بلبل نشان دادن وضعیت اقتصادی و اجتماعی موجود جامعه را ندارد!

عدم آزادی کامل رسانه ها در بیان حقایق، یکی دیگر از مشکلات این قشر است. در این خصوص نیز باید شرایطی در جامعه حاکم شود که رسانه‌ها از نظر سیاسی و اقتصادی مستقل باشند تا با فراغ بال و بدور از هرگونه ترس و واهمه ای حقایق را منعکس و مدیران ناتوان و ناکارآمد را به چالش کشانده و به مردم معرفی نمایند، تا جامعه به سوی اهداف متعالی هدایت گردد.

بدیهی است با کنترل، هدایت و تحت نظارت داشتن رسانه ها و مطبوعات از یک سو و ضعف بنیه مالی و عدم استقلال آنان از سوی دیگر، مسئولیت و رسالت اصلی رسانه ها سلب شده و بود و نبود آنان بی تاثیر و کمکی به رشد و شکوفایی جامعه نخواهد شد.

در پایان به مسئولین و مدیران ارشد استان علی الخصوص مدیرکل ارشاد توصیه می گردد، اگر می خواهید استان پا در عرصه رشد و شکوفایی و توسعه و تعالی بگذارد، بایستی مشکلات اقتصادی و معیشتی اصحاب رسانه را مرتفع و آزادی آنان را در بیان حقایق و انعکاس مشکلات عدیده مردم در کلیه عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تضمین نموده و هیچ رسانه ای بخاطر بیان واقعیات و حقایق روز جامعه مواخذه و محاکمه نگردد. / انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false