×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دستگیری هکر کلاهبردار در خرم آباد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ رئیس پلیس فتا لرستان گفت: فردی که با دسترسی به اکانت کاربری اینستاگرام شاکی از مخاطبان کلاهبرداری می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ آرش ابراهیمی، رئیس پلیس فتا استان لرستان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این ‌که فردی  ناشناس با دسترسی غیر مجاز به نام کاربری و پسورد اکانت ایسنتاگرامش از مخاطبان درخواست وجه می کرد ،دستگیر شد.
سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: با بررسی اکانت اینستاگرام شاکی مشخص شد که اکانت وی هک شده است که کارشناسان این پلیس با بازیابی اکانت، دسترسی فرد کلاهبردار به کاربری شاکی را غیر فعال کردند و همچنین با بررسی پیام های ارسال شده به مخاطبان مستندات لازم جهت شناسایی متهم را بدست آوردند.
این مقام انتظامی گفت: مستندات بدست آمده نشان می داد که تعدادی از مخاطبان با رویت پیام درخواست وجه از طرف کاربری شاکی اقدام به واریز وجه به شماره حساب اعلامی از طرف شخص هکر کرده بودند.
وی ادامه داد: متهم شناسایی شده که یک نوجوان بود با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد که زمانی در برابر مستندات قرار گرفت ضمن اعتراف به بزه انتسابی هدف و انگیزه خود را تامین نیاز مالی بیان کرد. 
این مقام مسئول گفت: کاربران ضمن برقراری امنیت های لازم درخصوص عدم دسترسی غیر مجاز هکرها به کاربری شبکه های اجتماعی با ارتقاء سواد رسانه ای خود بخصوص در زمینه امنیت کاربری از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کنند.
رئیس پلیس فتا استان لرستان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را به پلیس فتا یا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.پلیس فتا/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false