×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم مدیریت بحران مضاعف مسئولان در شرایط تحریم

­



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رییس کمیته آموزش و پرورش گفت: مدیر باید در شرایط تحریم، مدیریت بحران مضاعف داشته باشد یعنی با تلاش و جسارت بیشتر سختی‌ها را مدیریت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان، محمد بیرانوندی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی و پرهیز ازاشرافی‌گری اظهار کرد: توصیه دین، مرام و مسلک ما این است که باید حتما یک زندگی ساده مسلمانی داشته باشیم. اما با این گفته‌ها و توصیه‌هایی از این جنس ، سهم خود را دارد اما آنچه که مردم به عنوان الگو انتخاب می‌کنند، نوع زندگی‌ها است و باید عملی شود. اینکه بگوییم یک زندگی ساده و مسلمانی و مومنی تراز ایران داشته باشیم، ممکن است از جانب هر کسی حتی دولتمردان بیان شود، سهم خود را دارد اما آنچه که باید سهم عمده‌ای ایفا کند این است که مردم باور داشته باشند و معتقد باشند و در زندگی خود ساده‌زیستی را دنبال کنند.

وی افزود مدیر باید در شرایط تحریم و مشکلات مدیریت بحران مضاعف داشته باشد یعنی با تلاش و جسارت بیشتر سختی‌هایی مثل بحران را مدیریت و جبران کند


ساده‌زیستی به جای شعاری باید عملی باشد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه ببینیم کسی ماشین آخرین سیستم دارد و یا وضعیت زندگی آنچنانی دارد و بخواهیم ساده‌زیست باشد امکان پذیر نیست. اینها باید به جای شعاری، عملی باشد و اگر قرار باشد از نظر انسانیت نیز نگاه کنیم، زمانی که بخش اعظمی از جامعه زندگی مرفهی ندارند و فقیرانه زندگی می‌کنند، خوشایندشان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در همه زمان‌ها به ویژه در شرایط تحریم، همه امور متفاوت می‌شود تصریح کرد: مدیر باید جسارت داشته باشد و کیس و درایت داشته باشد و در این محیط ها که قرار می‌گیرد، مدیریت بحران مضاعف داشته باشد یعنی با تلاش و جسارت بیشتر سختی‌هایی مثل بحران را مدیریت و جبران کند.

بی‌توجهی به وضعیت نیازمندان، بی‌حرمتی به آنها است

بیرانوندی گفت: زمانی که می‌بینیم مردم به سختی زندگی می‌کنند و درآمد ندارند تا خرج کنند، بی‌شک در بسیاری از موارد عصبانی می‌شوند و زمانی که می‌بیند برخی در رفاه زندگی می‌کنند، فکر می‌کند که حق آنها است. چه بسا که بخش‌هایی از آن نیز درست باشد. بنابراین جامعه را متشنج خواهند کرد؛ الگوی بارز آن را داریم یعنی زمانی که مردم روزه‌اند، نباید جلوی آنها روزه‌خواری کرد یعنی اگر روزه‌خواری کنید به آن وضع موجود اهانت و بی‌حرمتی کردید. زمانی که وضع موجود بحرانی می‌شود و قرار باشد که برخی در رفاه زندگی کنند، یعنی به وضع آنها بی‌حرمتی شده است.

آموزش و پرورش باید سهم خود را در ترویج سبک زندگی سالم به خوبی انجام دهد

وی با اشاره به وظیفه آموزش و پرورش در ترویج سبک زندگی اسلامی
 گفت: آموزش و پرورش یک الگو است. در ۶ سال اول زندگی شخصیت افراد شکل می‌گیرد و بخشی از این مواردی که گفته شد خدا نکند که سنت شود چراکه شکستن سنت کار راحتی نخواهد بود یعنی کسی که سال‌ها در رفاه زندگی کرده اما حالا باید بگوییم که ماشین و امکانات نداشته باش، قطعا به سختی می‌شکند بنابراین باید این الگو را از دانش‌آموزی آغاز کنیم و این نهاد باید سهم خود را به خوبی ایفا کند و راه درست ساده‌زیستی را به دانش‌آموزان یاد دهند. ما قرار است نسل‌های آینده را تربیت کنیم تا نه تنها بدانند که چگونه باید زندگی کرد بلکه به خانواده‌ها نیز بگویند که هم کلاس من امشب شام شب نداشته و ما چطور زندگی می‌کنیم. یعنی برای زمان حال نیز می‌توانند توصیه‌گر به خانواده‌ها باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: زمانی بچه‌ها را به عنوان پلیس یار انتخاب کرده بودند و پدر اگر قرار بود تند برود از طرف بچه این تذکر را دریافت می‌کرد که قانون را زیر پا نگذار. حتی اگر هم ۲ درصد بتواند موثر باشد بسیار مهم است به همین دلیل بچه‌ها را باید برای آینده تربیت کرد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false