×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
زمین‌خواران اراضی اطراف آبشار طلایی خرم‌آباد را تصرف کردند

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ بازرس کل استان لرستان با بیان اینکه اراضی محدوده آبشار طلایی خرم‌آباد توسط افراد سودجو و زمین‌خوار به تصرف درآمده‌است، گفت: این اراضی رفع تصرف می‌شود.

سعید رازانی، بازرس کل استان لرستان در این باره اظهار کرد: پیرو اخبار و اطلاعات در سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور مطلع شدیم که چندین هکتار از اراضی ملی، بستر و حریم رودخانه دره‌گرم در مسیر پارک آبشار طلایی در شهرستان خرم‌آباد تصرفات گسترده و غیرقانونی شده است.
وی با بیان اینکه اراضی آبشار طلایی خرم‌آباد در معرض عبور و دید عموم بوده و توسط افراد سودجو و زمین‌خوار به تصرف درآمده‌ است، افزود: در این راستا بررسی موضوع و برخورد قاطع با افرادی و مسئولانی که در این رابطه با سهل‌انگاری خود زمینه تعرض و تصرف اراضی ملی را فراهم کرده‌اند صادر شد.
بازرس کل لرستان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون نظارت و بازرسی، سربازرس و بازرسان گروه امور سیاسی و قضایی، مدیرکل منابع طبیعی این استان، مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان، شهردار خرم‌آباد، مدیرکل راه‌ و شهرسازی این استان و نمایندگان ثبت اسناد و املاک لرستان در سالن جلسات این بازرسی عنوان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل سهل‌انگاری مسئولین و متصدیان در امر نظارت و برخورد با تصرفات انفال در سراسر استان موجب شده حرائم و بستر رودخانه‌های این استان و همچنین اراضی ملی مورد تعرض و تصرف افراد سودجو و زمین‌خوار قرار گیرد.
وی بیان کرد: علاوه بر ایجاد هزینه برای دولت و هجمه از جانب برخی اشخاص نسبت به دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضا هنگام تخریب مستحدثات و گاهی انتشار تصاویر و کلیپ‌های درگیری‌‌ها و تخریب تصرفات غیرقانونی، در فضای مجازی بازتاب فراوانی دارد.
رازانی گفت: تخریب اراضی ملی زمینه سوءاستفاده شبکه‌های معاند و انجام تبلیغات مغرضانه علیه نظام جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند که برای نمونه می‌توان به وقایع انجام‌شده در خصوص آزادسازی حریم و بستر رودخانه منطقه کهمان شهرستان سلسله اشاره کرد.
بازرس کل لرستان تصریح کرد: اراضی ملی، منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها جزء انفال و متعلق به عموم مردم است و باید با جدیت و بدون هیچ اغماضی با سودجویان اراضی ملی برخورد شود.
رازانی با بیان اینکه حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی از برنامه‌های اساسی و مورد توجه ویژه بازرسی کل است، اظهار داشت: باید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مانند اداره‌کل راه‌وشهرسازی و شهرداری خرم‌آباد با اخذ دستور مقام قضایی، سریع‌تر نسبت به رفع تصرفات غیرمجاز و ایجاد فضای سبز در این منطقه اقدام کنند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false