×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سازمان فرهنگی شهرداری خرم آباد، خیلی دور، خیلی نزدیک: رضا عزیزی

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ها یکی از مراکز مهم و تأثیرگذار در مجموعه شهردای ها به شمار می رود که رسالتی خطیر بر عهده داشته و در راستای توسعه فرهنگی یک حوزه وسیع و مهم تلقی می شود.

مدیریت ایجاد سازوکارهای رصد مستمر تغییرات اجتماعی و فرهنگی شهر و تدوین تمهیدات لازم با همکاری سایر دستگاه های اجرایی مسئول در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی شهر، مدیریت اجرای دوره های آموزش شهروندی و کمک به تولید محصولات و آثار فاخر و ارزشمند اجتماعی و فرهنگی، برنامه ‌ریزی، مدیریت ایجاد و تجهیز مراکز فرهنگی نظیر فرهنگسراها، خانه ‌های فرهنگ، سراهای محله، مجتمع‌های فرهنگی، نگارخانه‌ ها با استفاده از مشارکت و واگذاری مدیریت آنها به بخش خصوصی و تشکل‌های تخصصی و حرفه‌ای و نظارت بر عملکرد آنها و شاید دهه‍ا مسئولیت دیگر از جمله وظایفی است که این حوزه فرهنگی در شهرداری ها بر عهده دارد.

با این پیش زمینه اما به نظر می رسد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نه تنها در راستای عمل به رسالت های خود مغفول مانده است بلکه حتی از تدام برنامه های قبلی خود در سالهای اخیر نیز بازمانده است.

یکی از برنامه های خوب این سازمان برنامه موفق و تاثیرگذار ساخت سراهای محلات در محلات حاشیه نشین و کم برخوردار شهر خرم آباد بود که شاید بزرگ‌ترین کار سازمان فرهنگی طی سال گذشته برای مردم خرم آباد خصوصا محلات حاشیه نشین و کم برخوردار به شمار می رود، اما با این وجود این برنامه مغفول مانده و سراهای تاسیس شده نیز فعالیت شان راکد و تعطیل شده است.

علاوه بر این جلسات هم اندیشی و همفکری با تشکل‌ها و انجمن‌های مردم نهاد تعطیل شده، فعالیتها و برنامه های مشترک با دفاتر تسهیلگری متوقف و خبری هم از برنامه های ادبی شعر خوانی، عکاسی و نقاشی نیست.

تعطیل شدن کارگاههای آموزشی در سرای محلات از جمله فنی در سرای محلات، راکد شدن فعالیت های سرای محلات اسدآبادی، ماسور و گل سفید بعنوان ظرفیت های فرهنگی این سازمان در شهر خرم آباد و تعطیلی برنامه های ورزشی در سراهای محلات برای نوجوانان و جوانان و بانوان از دیگر نکات تامل برنگیزی است که از سوی این سازمان به بوته فراموشی سپرده شده است. اینکه چرا توزیع کتاب که توسط سازمان فرهنگی چندین بار در مساجد و مدارس و سازمان زندان‌ها و ایستگاههای کتاب در پارکها و محلات صورت می گرفت تعطیل شده و همچنان این سازمان رسالت خود را در بنر زنی در سطح شهر محدود کرده، نیز از دیگر نکات مبهم است.

به نظر می رسد این سازمان در شهرداری خرم آباد به حاشیه رفته است، اما آنچه مهم است اینکه شهرداری خرم آباد بعنوان شهری مملو از آسیب های اجتماعی باید این سازمان را به ریل برگردانده و برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در این حوزه وسیع و تاثیر گذار از سر گیرد./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false