×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
سامانه هوشمند توزیع کالا در دورود لرستان فعال شد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: سامانه هوشمند توزیع کالای اساسی به صورت آزمایشی در شهرستان دورود فعال شده است.

محمد مراد سپهوند، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان روز چهارشنبه بیان داشت: برای رسیدن به شبکه مطمئن توزیع کالاهای اساسی برنامه و نرم افزاری طراحی شده است که بتوان کالا را با سامانه هوشمند مبتنی بر این نرم افزار توزیع کرد.
وی اظهار داشت: در این راستا توافق لازم  با یک شرکت فعال در این زمینه صورت گرفته و طرح به صورت پایلوت در دورود آغاز شده است تا توزیع صحیح کالاهای اساسی و جلوگیری از انحراف در این روال قانونی، محقق شود.
وی ادامه داد: هوشمندسازی شبکه کمک می کند مسیر توزیع کالاهای اساسی از مبادی تولید تا مصرف نهایی، رصد و ردیابی شود که در نتیجه آن انحراف در این فرایند نزدیک به صفر می شود.
سپهوند گفت: در این روش نظارت و بازرسی بر فعالیت سطوح خرده فروشی، عمده فروشی، بنکدار و تولید کننده صورت می گیرد، صرفه جویی در هزینه های نظارتی محقق و مشکل کمبود نیروی انسانی حوزه نظارت تاحدودی جبران می شود.
وی با بیان اینکه سامانه هوشمند موجب سلامت توزیع کالای اساسی می شود تصریح کرد: استفاده از این نرم افزار در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مصوب شده است تا روند توزیع کالای اساسی مورد نیاز مردم استان از شکل سنتی خارج شود.
سال ۹۹ پنج هزار و ۲۳۰ تن برنج، چهار هزار و ۲۲۰ تن روغن، ۱۱ هزار و ۶۶۴ تن شکر، ۱۵۲ تن گوشت قرمز منجمد و یک هزار و ۵۱۳ تن گوشت مرغ منجمد در لرستان و به دلیل افزایش نیاز مردم به کالاهای اساسی در اسفند نیز ۷۰۰ تن برنج، ۸۶۰ تن روغن و ۴۲۶ تن شکر تامین و توزیع شد.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false