×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سناریوی بوش و اَلگور تکرار خواهد شد؟


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ با تعداد بالای آرای پستی و طول کشیدن اعلام نتایج، انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا به دومین انتخابات زمان بر این کشور در طی چند دهه اخیر تبدیل شده است.

وبسایت استاتیستا براساس اطلاعات جمع آوری شده از گزارش رسانه ها نوشت: انتظار فعلی برای اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در حال حاضر به لحاظ طولانی بودن دومین از دهه ۱۹۶۰ بوده است. 

انتخابات سال ۲۰۰۰ و رقابت بین جورج بوش پسر و ال گور نیز پس از ۳۶ روز انتظار نتایج آن توسط دیوان عالی مشخص شد. رقابت میان این دو نامزد، بسیار نزدیک بود و کسی که ۲۹ رای گزینندگان ایالت فلوریدا را می برد، برنده انتخابات می شد. زمانی که فلوریدا پیروزی جرج بوش را با تنها چند هزار رای بیشتر اعلام کرد، ستاد انتخابات “ال گور” به نتیجه رای گیری معترض شد. این اعتراض، با توجه به اینکه برادر جرج بوش در آن زمان فرمانداری ایالت فلوریدا را برعهده داشت، مورد توجه رسانه های آمریکایی قرار گرفت. ستاد انتخابات ال گور از چندین مورد تخلف یا کج سلیقگی در برگزاری انتخابات خبر داد؛ از جمله اینکه شکل برگه های رای گیری در شهرستان “پام بیچ” به گونه ای بود که رای دهندگان را گمراه می کرد و در نتیجه ۱۹ هزار نفر در این شهرستان به بیش از یک نامزد رای دادند که طبعا آرای آنان باطل اعلام شد.

همین شکل ظاهری، به گفته ستاد “گور”، سبب شد پاتریک بوچانان نامزد ابرمحافظه کار و مذهبی ریاست جمهوری، در منطقه ای که به هواداری از لیبرالیسم شهرت داشت، هزاران رای بیاورد. همچنین در دو شهرستانِ جنوبیِ فلوریدا، هزاران سیاهپوست معترض بودند که دستگاه های رای خوان، معیوب بوده اند و رای آنان محاسبه نشده است. از آنجایی که سیاهپوستان معمولا به حزب دموکرات گرایش دارند، ستاد انتخابات ال گور، در این دو شهرستانِ جنوبی، درخواست بازشماری دستی کرد. نتیجه بازشماری دستی این بود که برتری جرج بوش در این دو شهرستان از چند هزار، به ۳۲۷ رای کاهش یافت، اما همچنان بوش برنده این دو منطقه بود.این بار، ستاد ال گور در نهم نوامبر درخواست بازشماری آرا در چهار شهرستان دیگر (بروارد، میامی دِید، پام بیچ و ولوسیا) را ارائه کرد.

درخواست جدید ال گور با واکنش ستاد انتخابات جرج بوش مواجه شد و کار به دادگاه عالی ایالت فلوریدا کشید. اعتراض ستاد جرج بوش این بود که طبق قوانین فلوریدا، این ایالت باید در مدت هفت روز از زمان برگزاری انتخابات، نتیجه قطعی آن را اعلام کند و اگر قرار باشد آرای صندوق های چهار شهرستان جدید هم یک به یک بازشماری دستی شود، فلوریدا نخواهد توانست تا ۱۴ نوامبر، نتیجه قطعی را اعلام کند. دادگاه عالی ایالت فلوریدا به نفع “ال گور” رای داد، اما ستاد بوش این بار به دیوان عالی ایالات متحده آمریکا شکایت کرد و این دیوان، با نقض رای دادگاه فلوریدا، جلوی ادامه بازشماری دستی آرا را گرفت.منبع :خبرانلاین/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false