×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شهرداران کوتوله: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری پژواک لرستان

از سال ۱۳۴۷ قانون نوسازی و عمران شهری به منظور تامین بودجه مورد نیاز احداث و توسعه معابر، ساخت پارک ها، میادین و اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی شهرداریها تصویب شد. به موجب این قانون، شهرداری موظف است جهت فعالیت های عمرانی از مردم عوارض دریافت نماید و عوارض اخذ شده از مردم یکی از اصلی ترین منبع درآمد شهرداری برای اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی خود می باشد.

سالهاست مردم این شهر(خرم آباد) مجموعه عوارضات شهرداری از جمله عوارض صدور پروانه ساختمانی، تفکیک، نوسازی، جرائم کمیسیون های ماده ۷۷ و ۱۰۰ خود را خصوصا در زمان انجام معاملات و انتقال اسناد در راستای عمران و آبادانی کوچه و خیابان محله خود به حساب شهرداری واریز می نمایند، اما دریغ از کوچکترین خدمات شهری به محلات مختلف شهر!

مردم حق دارند از شهردار یا والی شهر خود سوال کنند که پول ما (عوارض واریزی به شهرداری) کجاست و در کجا هزینه شده است؟ مردم حق دارند بپرسند سهم کوچه و محله ما از مجموعه عوارض واریزی به حساب شهرداری چقدر است؟ مردم حق دارند بپرسند چرا کوچه محله ما با گذشت ۱۰۰ سال از تاسیس شهرداری هنوز خاکی است و آسفالت نشده است؟! مردم حق دارند بپرسند چرا شهرداری با چشم پوشی از قوانین موضوعه با دریافت جریمه های هنگفت ( جهت پر کردن خزانه خود) جلوی اضافه ساخت یا ساختن طبقات بیشتر در کوچه های تَنگ و تاریک را نمی گیرد؟! مردم حق دارند بپرسند چرا کوچه های شهر که دارای کاربری مسکونی است یکباره به تجاری تبدیل و تغییر یافته است؟! مردم حق دارند بپرسند چرا معابر عمومی شهر برای عبور و مرور احشام هم مناسب نیست و به نوعی این سد معبرها و معابر باریک با سنگفرش های رنگارنگ و پر از سنگلاخ توهین به شعور مردم محسوب می گردد؟! مردم حق دارند بپرسند سهم کوچه و محله ما از فضای سبز و اماکن رفاهی، ورزشی و تفریحی شهر چقدر است.؟! مردم حق دارند بپرسند سهم کوچه و محله ما از آسفالت با کیفیت و بدون موج و دست انداز چقدر است.؟! مردم حق دارند بپرسند چرا با یک بارندگی چند ساعته معابر شهر به دریاچه ای قابل کشتیرانی تبدیل می گردد.؟! مردم حق دارند بپرسند ساماندهی خرم رود به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهری آخرش به کجا انجامید؟! مردم حق دارند بپرسند چرا خرم آباد با این منابع آبی عظیم (چشمه، رودخانه…) یکی از شهرهای کثیف کشور است؟! مردم حق دارند بپرسند برج دو قلو کیو دقیقا چند قرن دیگر افتتاح می گردد.؟! مردم حق دارند بپرسند شورای شهر و در نهایت وزارت کشور این شهرداران کوتوله، زیرخاکی و ناکارآمد را از کجا پیدا می کنند و به عنوان شهردار و کدخدای بی مصرف شهر معرفی و منصوب می نمایند.؟! اگر منشأ این همه مشکل در شهر خرم آباد ناتوانی، ناکارآمدی و در یک کلام « شهرداران کوتوله» نیست پس اسم آن را چه می توان گذاشت؟!

مدعی العموم در پاسخ به این همه حق کشی در حق مردم بی دفاع کجای کار هستند؟! چرا از حقوق حقه عموم مردم دفاع نمی کنند.؟! چرا مسئولین مردم را رها نموده و به میز و صندلی های دنیوی چسبیده و خود را از این منجلاب دنیا طلبی منفک نمی کنند؟! چرا مسئولین ارشد هر روز شعار پوچ و بی معنی مردم سالاری را سر میدهند ولی هنوز کسی ثمره این شعار مزخرف را نچشیده است؟! چرا با عمل خود مردم را از دین و دنیا دلزده کرده و نارضایتی عمومی را به اوج خود رسانده اند؟! … آیا وقت آن نرسیده به مردم به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین با احترام رفتار شود و حقوق آنان رعایت گردد.؟! / انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false