×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شهرداری یا دهیاری خرم آباد؟! به قلم کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان

شهرداری‌ها از جمله سازمان های محلی یا نهادهای عمومی غیر دولتی است که از محل اخذ عوارض و سایر کمک های دولتی اداره می گردند.

ساختار شهرداری‌ها به گونه ایست که مدیران آن باید برای اداره امور عمومی سازمان متبوع خود درآمدزایی نمایند، در غیر این صورت توان اداره سازمان پر خرج و هزینه خود را ندارند و طبیعتاً ناتوانی در کسب درآمد و ارائه ندادن خدمات قابل قبول به مردم موجب نارضایتی شهروندان می گردد.

با این مقدمه، شهرداری خرم آباد و مسئولین آن بایستی شفاف به مردم فهیم این شهر پاسخ دهند که خرم آباد شهر است یا روستا؟ یا به تعبیر دیگری ساختار اداره عمومی این شهر، شهرداری است یا دهیاری؟ مسلما اگر خرم آباد شهر است که باید شهردار و مدیران آن خدماتی در خور و شأن مردم این شهر و در چارچوب وظایف خود ارائه نمایند و اگر خرم آباد روستاست که باید شورای شهر دهیاری توانمند و کاربلد برای آن پیشنهاد و منصوب نمایند.

تا جایی که پای حرف دل مردم فهیم و صبور این شهر نشسته ایم، مردم خرم آباد از ارائه خدمات شهری توسط شهرداری بسیار گله مند هستند و این خدمات را نه تنها در شأن خود نمی‌دانند بلکه توهین به شعور خود و در حد ارائه خدمات به یک ده یا روستا می دانند!

بنابراین خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان، اگر شهر است و صاحب شهرداری است، پس باید مردم و شهروندان آن همانند شهر ها و مراکز استان های دیگر از مترو و مونوریل(قطار شهری)، خیابان ها، زیرگذرها، روگذرها، پل ها، پارکها، بوستان ها و سایر زیرساخت ها و مراکز تفریحی، ورزشی و رفاهی استاندارد برخوردار گردند و اگر روستاست که نحوه اداره آن نیز مشخص است.

علی ایحال نمی شود خرم آباد هم شهر باشد هم روستا! وضعیت این شهر را بایستی از نظر زیرساخت ها و خدمات شهری تفکیک و مشخص نمود، به قول معروف یا رومی روم یا زنگی زنگ! به عبارت دیگر باید حوزه فعالیت و نوع خدمات به شهروندان مشخص شود.

مسئولان انتخابی و انتصابی این شهر اگر توان اداره شهر را ندارند بزرگی نمایند، بر مردم منت نهند و استعفا دهند، تا یک آدم کاربلد و توانا مدیریت امور را عهده دار گردد. مدیری که نمی تواند اداره کند، چرا مسئولیت قبول می کند ؟! چرا با ناتوانی خود در اداره امور شهر در حق شهروندان ظلم می نماید؟!

مردم دیگر تاب، توان و تحمل این همه نامهربانی و بی تفاوتی مسئولین در قبال وظایفشان نسبت به خود را ندارند و باید مسئولین در رفتار اداری و سیاسی شان تجدید نظر نمایند تا شرایط ناهموار وضع موجود هموار و کار به دست افراد کاردان، متخصص، کاربلد و توانمند بیفتد و تمام قد در خدمت مردم باشند./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false