×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
عزل و نصب‌های بی‌ضابطه منجر به افزایش جرم می‌شود

به گزارش پژواک لرستان، جعفر بدری ظهر امروز سه شنبه در نشست هم اندیشی و تعامل اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با دستگاه قضائی با اشاره به اینکه از گذشته این مسئله در دستور کار بوده که از نظر اساتید دانشگاه‌ها استفاده کنیم اما این اقدامات نظام مند نشده است، هنوز رابطه صحیح و نظام مندی بین دستگاه قضائی و مجامع علمی نداریم، اظهار کرد: یک مقدار از مسائل حقوقی و قضائی برمی گردد به اینکه ما هنوز سیستم قانون گذاری درستی در کشور نداریم، دستگاه قضائی باید قانون را اجرا کند، قانون را مجلسی تصویب می‌کند که با رأی مردم آمده است و افراد آن از سطح علمی و تخصصی کافی برخوردار نیستند.

عمده مشکل ما به حوزه قانون گذاری برمی گردد

وی با بیان اینکه عمده مشکل ما به حوزه قانون گذاری برمی گردد، قانون مدنی ما سال ۱۳۱۰ تصویب شده است، آیا نیاز به تغییر پیدا نکرده است؟ تصریح کرد: به هر روی رویکرد ما این است که همین قانون را به درستی استفاده کنیم، قاضی یک دادرسی خوب و قابل قبول ارائه دهد؛ از همین قانون کهنه باید بتوانیم یک نظام دادرسی خوب ارائه دهیم و اعتماد مردم را داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که در دستور کار است همین موضوع پیشگیری از وقوع جرم است، نظرات ارائه شد امروز اما راهکار عملی ارائه نشد، افزود: همه می‌دانیم حاشیه نشینی یک مسئله جدی است اما راهکار عملی برای مقابله و پیشگیری چیست؟

ادارات در کار خود چرا ضعیف عمل می‌کنند تا این همه جرم اتفاق بیفتد

بدری با اشاره به اینکه ایراد اساسی به سیستم اداری کشور دارم که تا برطرف نشود هیچ وقت کارها را نمی‌توانیم ساماندهی بکنیم، ادارات در کار خود چرا ضعیف عمل می‌کنند تا این همه جرم اتفاق بیفتد، تصریح کرد: دخالت‌های قوا، مسائل عزل و نصب‌های بی ضابطه در ادارات، توقعات و انتظارات اشخاص قدرتمند و… باعث شده یک مدیر نتواند کار خود را انجام دهد؛ چه مدیرکل و چه مدیر شهرستانی؛ این اتفاقات در لرستان بیشتر خود را نشان داده است نسبت به کلان شهرها.

وی با بیان اینکه امروز چرا کوتاهی شده است که تغییر مسیر رودخانه انجام شود، درختان جنگلی قطع شود، زمین‌های منابع ملی تبدیل به کشاورزی شود؛ تصریح کرد: مدیر وقتی اعتماد به نفس نداشته باشد و نتواند در مقابل اعمال نظرها و فشارها مقاومت کند هیچ وقت نمی‌توان انتظار داشت آن مدیر کارش را درست انجام دهد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false