×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
عنایت صادقی:موکب ثارالله و خدماتی از سر صدق

تلویزیون و بعضا در فضای مجازی حال و هوای مسیر راهپیمای اربعین حسینی از نجف به کربلا که قلب همه ی آنها برای ثارالله می تپید و از سراسر جهان و مناطق ایران اسلامی به کربلا می رساندند و در رثای مظلومیت اهل بیت (ع) عزاداری می کردند و خدمات موکب داران را و تغذیه به زائرانی که شبانه روز به سمت کربلا رهسپار بودند هر سال به نمایش می گذاشت و من با خود به غوری عمیق می رفتم چه صادقانه و بی منت، چه بزرگوارانه و بی ادعا، چه مودبانه و بی غل و غش، چه پوشیده اما عریان،
گاهی رضایت مندی زائران از مجموعه خدمات ارائه شده را می دیدم، آرزویم ورود به این حال و هوا و رسیدن به حضرت دوست بود و آرزویم این بود یک روزی در پیاده روی اربعین شرکت کنم.

عاشورای امسال در هئیت های سینه زنی از خدا عاجزانه خواستم شرایط و موقعیتی فراهم کند که حضوری دراین راهپیمای داشته باشم و آقایمان را حضوری خدمت برسم. شنیدم که می گویند؛ اگر خداوند آرزویی در دلت نهاد بدان توانایی رسیدن به آن را در تو دیده است….
بخت با من یار بود و گویا التماسم را جواب داد ! القصه امسال در این پیاده روی بزرگ شرکت کردم، همه چیز و هر چیز بوی خدا می داد نگاها، عمل ها و نیت ها جلوه های وحدت هر آیینه مبرهن، عزت و امنیت و سعادت کاملا مشهود، عاشقانی که بیش از ۸۰ کیلومتر از حرم امام اول شیعیان امیرالمومنین علیه السلام ۱۴۵۲عمود ۵۰ متری را با پای پیاده طی می کردند تا اسم خود را در این روز غمبار در زمره زائران حسین بن علی علیه السلام ثبت کنند .همه چیز و هرکس یک مرام داشتند شاید تنها هدف مشترکی که عاری از تعلقات دنیوی و مسائل پوچ دنیوی و فارغ از هر رنگ و نژادی و زبانی که با چشم خود دیدم این حرکت عظیم دلدادگان به ساحت مقدس سیدالشهدا و لبیک به سرور آزادگان بود. زیبایی ها و حسن عمل مسیر پیاده روی بی شک هیچ قلم وزبانی و تصویری یارای انعکاسش نیست.

یکی از جلوه های زیبا و خدایی که زیبا واژه ها را آسمانی کرده بودند .خدمات موکب داران بود که صد البته خدمات برخی نظم و نسقی به فراخنای قلب مهربانشان داشت. دراین مسیر از هر طعام برایت مهیا بود. دراین بزرگترین اجتماع بشری درعمود ۱۴۰۷ برای اولین بار نگاهمان به گنبد قمر بنی هاشم می افتاد که بی شک عمود عاشقی معروف شده است که جلوه ای ناب را برای همه ترسیم می کرد.

آری جلوه ی دیگر که رنگ خدایی داشت موکب ثارالله الشتر بود. در قرآن کریم داریم که خداوند می‌فرماید؛ الذی خلق الموت والحیاه لیبلوکم ایکم احسن عملا در واقع هر عملی سه وجه دارد علاوه بر اخلاص و حق وجه سومی لازم است وآن حسن عمل است که درواقع زیبایی عمل موکب ثارالله واقعا زبانها و بیان هایی داشت.
موکب ثارالله الشتر واقع در کربلای معلی
حسن تدبیرشان ،تلاش و خدماتشان، و دغدغه های مقدسشان برای خدمت به زائرین حقیقتا ملموس ومحسوس بود. خادمان موکب ثارالله نه برای مطرح کردن خودشان خادمی میکردند ونه نوایی، آنها عاشق سیدالشهدا بودند و بس! اکثرا یا باز نشسته اند و یا در شرف بازنشستگی.
به نوبه خود و از طرف خیلی از دوستان و همراهان این سفر خاص از طرف مردم شهرستان سلسله و قاطبه بزرگ فرهنگیان از تک تک خادمان این موکب بزرگ و به نیابت از همه از حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا علیان بی نهایت سپاسگزارم لطف ازل بدرقه راهتان./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false