×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
قرارگیری ۱۱ روستا در مخزن سد سیمره/اراضی مردم خریداری می‌شود

استاندار لرستان با اشاره به قرارگیری ۱۱ روستای این استان در مخزن سد «سیمره» گفت: در تماس با معاون اول رئیس جمهور و وزارت نیرو، قول تامین اعتبار و جبران خسارت روستاییان داده شد.

به گژارش پژواک لرستان، سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق مسائلی که چند روز پیش مطرح شده بود، ‬آب سد سیمره دارد بالا می‌آید و احتمال دارد تعدادی از روستاهای حاشیه آن در لرستان در مخزن سد قرار بگیرند، اظهار کرد: از اول دنبال تخلیه آن روستاها بودیم، الان در حال جاده سازی هستیم تا از طریق این جاده اهالی روستاها را خارج کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان ‬سد از سال‌ها پیش قرار بود اراضی و خانه‌های مردم را خریداری کند، این کار نشده بود و مردم سردرگم بودند، تصریح کرد: از طرفی مسئولان سد تصمیم گرفته بودند که دیگر ارتفاع سد را به حدی نرسانند که مشکلی برای روستاها پیش آید.

استاندار لرستان تصریح کرد: الان مسئولان سد تصمیم گرفته‌اند ارتفاع را جوری تنظیم کنند که این روستاها دیگر  در مخزن قرار می‌گیرند.

خادمی با اشاره به اینکه ما پیگیر بودیم که خرید منازل و اراضی را دولت و وزرات نیرو تضمین کند تا مردم با خیال راحت تری منتقل شوند، اظهار داشت: امروز تماسی که با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزارت نیرو داشتیم اعلام کردند که قطعاً اعتبار لازم برای پرداخت خسارت و خریداری اراضی و املاک مردم تأمین شده است.

طبق قول دولت اراضی و املاک مردم حتماً خریداری می‌شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکیپ‌هایی در حال ارزیابی اراضی و املاک این روستاها هستند، ‬افزود: طبق قول دولت این اراضی حتماً خریداری می‌شود و بنابراین مردم با خیال راحت با ستاد بحران همکاری و نسبت به تخلیه اقدام کنند؛ ‬مطمئن باشند حتماً خسارات آنها را تأمین و پرداخت می‌کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۱۱ یا ۱۳ روستا مربوط به لرستان هستند که در مخزن سد قرار می‌گیرند و‬ چند روستا هم مربوط به ایلام است، یادآور شد: دستگاه‌های امدادی در منطقه هستند و همه تلاش را می‌کنیم تا روستاها را تخلیه کنیم.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false