×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
محبوبیت شخصیت دکتر یحیی ابراهیمی بر تفکر منطقه گرایی و طایفه گرایی خط بطلان کشید!: دکتر محمدعلی محبی معاون اسبق مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۱ خرم آباد

در هنگامه ای که استان لرستان شاهد برگزاری انتخابات طایفه گرایانه است، خوشبختانه در برخی از حوزه ها مثل حوزه انتخابات سلسله و دلفان به خاطر داشتن تجربیات تلخِ بی ثمر از سال های پیشین، شاهد نگاه و تفکر شایسته سالارانه هستیم.

مردم فهیم این حوزه انتخاباتی توانسته اند با هوشمندی و تدبیر سیاسی بر فضای انتخابات قبیله‌ای که ناشی از عصبیت های نابجا و منافع فردی و گروهی می باشد فائق آیند و نقشه های شوم تفرقه افکنانه را نقشِ برآب کنند.

به نظر می رسد عملکرد نمایند سلسله و دلفان جناب دکتر ابراهیمی فارغ از بخشی نگری بوده که توانسته است بر این غول تعصبات قومیتی که چندین دهه است موجب وهن و دون شأن مردمان سلسله و دلفان است پیروز شود.

ضمن احترام به همه سلایق و همه ی فعالان سیاسی و متنفذین اقوام و طوایف دو شهرستان، بهتر است بپذیریم که در دنیای شبه مدرن ایران، برای بهره مندی از دستاوردهای دمکراسی که انتخابات یکی از پایه‌های آن محسوب می شود، باید مولفه های قبیله گرایی و منطقه گرایی را به فراموشی بسپاریم!

بدون شک توسعه و پیشرفت حاصل دمکراسی و انتخاب درست بر مبنای شایسته سالاری است. در فضای قبیله گرایانه، ما موفق نمی شویم شایسته سالاری داشته باشیم. از این جهت به مردم شریف دلفان و سلسله تبریک می گویم که به انسانی دردمند، پاک، مخلص و فوق تخصصی مثل دکتر ابراهیمی اقبال نموده اند!

طایفه گرایی و منطقه گرایی در دنیایی که در آن جهان را دهکده ای کوچک می دانند، جز خسران و خسارت برای مردم و جز بدنامی و زیان برای عاملان آن ارمغانی ندارد.

دون شان مردم دو منطقه است وقتی که در دوره گذشته طعم شایسته سالاری را چشیده اند، با وسوسه ی بداندیشان به دامنِ نحسِ تفکراتِ عقب مانده بیافتند!

تا عقل حاکم است و تا عاقلان نقطه پرگار وجودند، نباید بی عقلان میدان دار باشند و مردم را به سمت قبیله گرایی دعوت کنند. خدا را شاکریم مردم هوشیار شده اند و شک ندارم که تصمیم درستی بر اساس عقل و منطق می گیرند!

اگر دکتر یحیی ابراهیمی امروز مورد وثوق و اعتماد مردم قرار گرفته، در حقیقت او توانسته است در حد توانش به اعتماد مردم پاسخ بدهد و ای بسا اگر مردم عهد خود را تجدید کنند، با توجه به تجربیات گرانقدر او در دوره نخست، در دوره آتی نیز منشا خدمات بسیار بزرگتری در این منطقه خواهد شد./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. ناشناس

    احسنت دکتر عین واقعیت را بیان نمودید. درود بر شما

  2. ناشناس

    درود بر تو دکتر عزیز عالی بود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false