×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
محمود نظری: مقوله امنیت و بررسی مشکلات پیش آمده در شرکت پترو پالایش هدف در خاوه شهرستان دلفان

مردمان سلسله و دلفان که این روزها انگ تبعیدگاه برای جانیان خطرناک و زندانیان حرفه ای را بر پیشانی خود می بینند، باید با قدرت ریش سفیدان روحانیون، نماینده ی پرتلاش دکتر ابراهیمی و با مشارکت نخبگان و اندیشمندان، مشکلات ایجاد شده بین شرکت پترو پالایش هدف و مردم را حل و فصل کنند و نگذارند بیشتر از این سرمایه گذاران بقول دکتر ابراهیمی از این جغرافیای مستعد و پر ظرفیت فرار کنند!
تلاشهای بی شائبه ی دکتر ابراهیمی برای آوردن سرمایه گذاران واقعا ستودنی است، اما جای تاسف هنگامی است که بعد از شنیدن مشکلات شرکت پترو پالایش هدف، فرار را بر قرار ترجیح میدهند و پشت سرخود را نگاه نمی کنند« عین سخنان دکتر ابراهبمی با خبرگزاری فارس»
واقعا چرا باید اینگونه باشد؟ آیا شرکتی که قریب به چهار صد نیرو از افراد بومی به صورت مستقیم و غیر مستقیم، پرسنل دارد، مستحق این گونه برخوردهای خشن می باشد؟
آیا شخصی که مدیر عامل این شرکت می باشد و قریب نود در صد راه های سلسله و دلفان را راه شکافی و آسفالت کرده است، مستحق تهدید و بسته شدن پروژه اش می باشد؟
ما یک طرفه بر اسب سرکش خیال نمی تازیم و یک طرفه به قاضی نمیرویم؛ اما با تفکر و مطالعات میدانی می گوئیم،
طبق رعایت حریم و موازین قانونی تعریف شده هشتصد متر باید فاصله ی شرکت تا منازل مسکونی باشد، اما این شرکت قریب سه کیلومتر فاصله دارد و طبق اعلام نظر کارشناسان خبره و اهل فن، هیچ خسارتی از جانب این کارخانه متوجه منازل مسکونی نمی گردد.

امنیت یکی از حیاتی ترین و مهم ترین اموری است که یک جامعه بشدت نیازمند به آن می باشد. در واقع امنیت پیش درآمدی است بر وجود جامعه ی توسعه یافته با نشاط، پویا و متحرک و امنیت بستری است برای توسعه ی پایدار در یک جغرافیا، استان یا کشور!
امینیت با نشاط و سر زندگی اجتماع انسانی رابطه مستقیم و غیر قابل تفکیک دارد و شاخص های توسعه یافتگی، همه و همه در سایه ی مقوله ای بنام امنیت رشد و ارتقاء می یابند!
کشور عزیز ما با وجود ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی و وجود سپاه پاسداران قدرتمند، یکی از امن ترین کشورهای منطقه و جهان می باشد و این امر مرهون مشارکت و مجاهدت بالای مردم در صحنه ها و مناسبتهای گوناگون است.
هر کشوری که مردم در فعالیت ها و مناسبت های گوناگون آن مشارکت و حضور قدرتمند و فعال داشته باشند، این کشور، بزرگترین سرمایه ی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را دارد و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه وفادارترین مردم دنیا را دارد!!
در دهه های اخیر امنیت پایدار کلید واژه ی سرمایه گذاری سرمایه داران داخلی شده و هر جایی که امن تر باشد سرمایه گذاران سر کیسه را شل می کنند و حاضرند از ظرفیت های معادن استفاده کنند و ضمن جذب نیرو بصورت مستقیم و غیر مستقیم کمک شایانی به اقتصاد پریشان کشورمان بکنند!
مردم شریف و شرافتمند لرستان با ایلات و عشایر مختلف و قومیتهای دوست داشتنی، هماره در صلح و سازش بر یک سفره ارتزاق کرده و این مردم شیعه دوازده امامی و معتقد به انقلاب بوده و با تقدیم هزاران پرستوی عاشق، درخت تناور و تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و هماره از نظر ولایت مداری و اعتقاد به آرمانهای اصیل انقلاب ناب محمدی (ص) زبانزد بوده اند.

از استاندار لرستان، شورای تامین، دادستان استان و فرماندار شهرستان دلفان تقدیر و تشکر می گردد! ورود سپاه پاسداران شهرستان دلفان وفرمانده دلاور سپاه و بسیج شهرستان برای پذیرفتن تامین امنیت کارخانه، همراه دلاور مردان نیروی جان برکف انتظامی نوید بخش تامین امنیت این پروژه می باشد و این خبر مسرت بخش،برگ زرینی است بر تاریخ گرانسنگ مردمان شریف و شرافتمند و با گذشت دلفان… همچنین از اربابان جراید و نشریات استانی و شهرستانی کمال تشکر را داریم.
مردم شریف سلسله و دلفان بدانند؛ ما سالهاست از خوان توسعه یافتگی و سفره ی رنگارنگی که مسئولین با گسیل بودجه های هنگفت برای تبدیل استعدادهای بالقوه به استعداد بالفعل محرومیم و نتوانسته ایم از توسعه یافتگی به قدر تشنگی بنوشیم و تشنه و گرسنه ،سالهاست در حسرت توسعه یافتگی می سوزیم و کفش توسعه یافتگی نپوشیده ایم!
مردم شریف سلسله و دلفان باید ثابت کنند که مردمانی پاکار و پایه برای ورود سرمایه گذاراند و هکتار وجودمان بقدری وسیع و انسانی است که بزرگترین خصلت در وجودشان گذشت است و بر سجاده ی سبز نیازشان بر شقایق های تاول زده شان دعا می خواند و با گذشت در پی جذب سرمایه گذارند!
از جناب دکتر ابراهیمی نماینده ی مردم نیز کمال تشکر را داریم که با پیگیری مدام در صدد حل این مشکل بودند./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false