×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مدارس از چرخه اسکان نوروزی مسافران خارج نمی‌شود

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس معتقد است حجم سفر در ایام نوروز آنچنان بالاست که مدارس علی‌رغم نداشتن امکانات رفاهی لازم ازچرخه اسکان نوروزی مسافران قابل حذف نیستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان، درباره اسکان فرهنگیان در ایام نوروز در مدارس گفت: مسافرت در نوروز سنت دیرینه‌ای است که ایرانیان آن را به جا می‌آورند و به مسافرت می‌روند؛ این حجم از سفر در ایام عید باعث می‌شود در برخی شهرها جایی برای اسکان همگی آنها وجود نداشته باشد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از این مسافران معلمان هستند، بهترین مدیریت اسکان مسافران را این دانست که از تمامی اماکن موجود برای تقویت سفر در نوروز استفاده کرد.

برای مسافران اقامت در مدارس بهتر از خوابیدن در گوشه شهر و پیاده‌رو است

وی درباره ایده ارائه تسهیلات سفر به معلمان به منظور اسکان آنها در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها به جای مدارس ادامه داد: جایگزین مدرسه برای اسکان مسافران در ایام نوروز وجود ندارد؛ سال گذشته در شهر خرم‌آباد تمامی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و حتی مدارس اداراتی که امکان پذیرش مهمان داشتند، پُر شده بود و در برخی موارد ناچار شدیم از خانه‌های شخصی مردم برای اقامت مسافران استفاده کنیم تا با خاطره بد برنگردند زیرا خوشبختانه استقبال مردم از خرم‌آباد زیاد است و این شهر، مقصد گردشگری است و نه معبر.

بیرانوندی در توضیح امکانات رفاهی مدارس برای مسافران گفت: اگرچه مدارس به اندازه یک هتل یا مهمانپذیر امکانات رفاهی ندارد و حداقلی است ولی بهتر از خوابیدن مسافر در گوشه شهر و پیاده‌رو است زیرا از امنیت برخوردار هستند.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه مدارس از اسکان نوروزی مسافران حذف شدنی نیست، افزود: تاکنون برای مهیا کردن مدارس یا تعمیرات احتمالی بعد از خروج مسافران داده می‌شد؛ باید این اعتبارات تقویت شود تا هم مدارس آسیب نبیند و هم قابل اسکان برای مهمانان باشد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false