×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مسئول امور مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان خبر داد: آغازی بر پایان بی‌عدالتی/ ورود دستگاه‌های نظارتی

احمد کاظمی از ورود دستگاه‌های نظارتی به عدم دریافت آگهی‌های دولتی از برخی دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

مسئول امور مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان در جمع خبرنگاران بیان داشت: از زمان شروع فعالیت خود در مجموعه امور مطبوعات، اقدامات و پیگیری‌هایی در بحث دفاع از حقوق رسانه ، حفظ عزت و منزلت روزنامه‌نگاران انجام داده‌ایم که به تشریح مهم‌ترین موارد آن خواهیم پرداخت.

وی افزود: براساس قانون، باید ۵۰ درصد آگهی‌های ثبتی در نشریات محلی چاپ شود اما در لرستان بیش از ۷۰ درصد آگهی‌ها در روزنامه‌های سراسری و آن هم در چند روزنامه خاص چاپ شده‌ است.

مسئول امور مطبوعات لرستان عنوان کرد: با همکاری خوب مدیر کل اداره ثبت اسناد استان و طبق آخرین جلسه‌ای که داشتیم قرار شد این آگهی‌ها از طریق اداره پست، به صورت مساوی و به نوبت بین نشریات تقسیم شود.

وی خاطرنشان کرد: گاها دیده شده که یک نشریه پنج آگهی به قیمت ۵۰۰ هزار تومان چاپ کرده و در مقابل نشریه‌ای دیگر ۵۰۰ آگهی به قیمت ۱۰۰ میلیون دریافت کرده است، این مصداق تخلف و بی عدالتی است و باید این رویه اصلاح شود.

کاظمی تصریح کرد: با همکاری اداره کل اقتصاد و دارایی هم بنا لست که از این پس، هیچ یک از ذیحسابان محترم ادارات و دستگاه‌های دولتی بدون فاکتور ارشاد، هزینه آگهی دولتی پرداخت نکنند.

وی گفت: سازمان‌هایی که به صورت شرکتی اداره می‌شوند و سایر ادارات دولتی که آگهی‌های خود را از طریق ارشاد توزیع نمی‌کنند، سبب تضییع حقوق خبرنگاران و اعتراض آنها می‌شوند لذا برای جلوگیری از موارد غیرقانونی و زد و بند، قانونگذار به این نتیجه رسیده که توزیع آگهی باید از طریق ارشاد اتفاق بیفتد در غیر این‌صورت این کار چه نفعی برای ادارات دارد که این قانون را نقض می‌کنند.

مسئول امور مطبوعات لرستان عنوان کرد: ما از بازرسی درخواست کردیم به این موضوع ورود کند تا مشخص شود چرا ادارات از این قانون تمکین نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیر کل بازرسی استان با استقبال پای کار آمدند و پیگیر موضوع هستند. هم چنین برابر بند (۵) ماده (۲)قانون شرح و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی توزیع آگهی‌های دولتی صرفا با مجوز(م الف) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان‌پذیر است که این موضوع شامل تمام دستگاه‌های اداری ،نهادهای انقلابی، نهادهای عمومی و غیر دولتی، شهرداری ‌ها ،دستگاه‌های قضایی نظامی و انتظامی نیز می‌شود.

براساس رأی دیوان عدالت اداری وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و شهرداری ‌ها و سایر بنگاه‌های دولتی و موسسات و شرکت‌هایی که با سرمایه دولت اداره میشوند ( شامل نهادها و موسسات غیردولتی مثل شهرداری‌ها، شرکت توزیع برق، شرکت گاز و شرکت آبفا و شرکت پخش فرآورده های نفتی) کلیه آگهی‌های دولتی را جهت درج در جراید مستقیما به اداره کل ارشاد ارسال کنند. و کلمه دولت به معنای اعم به کار رفته و شامل نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی نیز میگردد.

کاظمی تصریح کرد: واقعیت امر اگر بنا است رسانه‌های تاثیر گذار با رعایت عدالت به حق خود برسند ؛ باید برای دفاع از حقوق آنها تلاش کنیم؛ رسانه‌ها ابزار قدرت جامعه هستند و می‌توانند باعث رشد وتوسعه جامعه شوند.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است کیفیت و محتوای نشریات هم بالاتر برود، افزود: ما می‌خواهیم به سمتی برویم که رسانه‌های ما وامدار ادارات نباشند./ماژین نیوز

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false