×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
منتقدان دولتِ دیروز چرا به عملکردِ بدِ اقتصادی دولتِ امروز انتقاد نمی کنند؟! کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان


در حال حاضر مهم ترین دغدغه مردم مسائل اقتصادی، تامین مایحتاج زندگی و بهبود وضعیت معیشت نابسامان آنان است. فعلا کاری با عملکرد حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نداریم، هرچند این موضوعات به طور مستقیم بر معیشت مردم تاثیر ندارند، اما مشکل اصلی اقتصاد ما ریشه در مسائل سیاسی دارد و به موقع به عملکرد مدیران سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دولت خواهیم پرداخت.

نمایندگان، سیاسیون، روحانیون و به طور کلی تمامی اقشار مخالفِ دولتِ قبل که خواستار محاکمه، رای عدم کفایت، استیضاح و برکناری رئیس جمهور وقت و کارگزاران منتسب و منتصب به وی به خاطر گران شدن نسبی دلار، گوشت، مرغ، روغن و سایر کالا های اساسی بودند و مسئولان آن زمان را «بانیان وضع موجود» می نامیدند، الان به مردم بگویند دقیقا کجا تشریف دارند و مسببین افتضاحِ ببار آمده در اقتصاد را امروز چه می نامند و چگونه توجیه می نمایند؟!

دولت به اصطلاح قوی و کارگزارانش که همه جانبه مورد حمایت کل نظام قرار گرفته و کسی جرات ندارد به آن بگوید بالای چشمتان ابروست و با شعارهای انتخاباتی و تبلیغاتی می خواستند کشور را ظرف دو سال به گُل و بلبل تبدیل نمایند، الان دقیقا کجا هستند؟! چرا به شعارهای خود جامه عمل نمی پوشانند؟!

دولت و کارگزارانش که خود را دولت قوی و کرامت نامیدند آیا آلان هم ادعای قوی بودن را دارند و به مردمش کرامتی بخشیده اند؟! یا فقط در شعار و روی کاغذ قوی و کریم می باشد؟!

کاری با عملکرد دولتهای چپ و راست قبل نداریم و همه به سهم خود در افزایش تورم در کشور نقش داشته اند، حالا یکی کمتر و یکی بیشتر، چون همه در یک ساختار حرکت کرده و راهی هم غیر از این ندارند، چرا که چهل سال و اندی است نرخ تورم سیر صعودی دارد و هنوز هیچ دولتی نتوانسته که آن را پایین بیاورد و تا زمانی که اقتصاد ما حول این محور می چرخد و در این چارچوب قرار دارد، مطمئن باشید نرخ تورم از این پس نیز با سرعت بیشتری بالا خواهد رفت و غیر قابل کنترل و مهار است.

فقط یک سوال ذهن نگارنده را به خود مشغول نموده است و آن اینکه؛ چرا نه مقامی، نه منصبی، نه مرجعی، نه نماینده ای، نه طلبه ای، نه کیهان شریعتمداری … و نه هیچ کسی از مخالفان دیروز، حتی اشاره ای هم به معضلات و مشکلات اقتصادی کمر شکنی که در تاریخ ایران بی سابقه بوده است، نمی کنند و مهر سکوت بر لبانشان زده اند؟!

حضراتی که در بالا نام شریفشان برده شد، الحمدالله عایداتشان طوری هست که مفهوم تورم را درک نکنند و هیچ موقع هم آن را حس ننمایند، ولی انصافا مردم در مضیقه اند و نیاز به انتقاد و تذکر شما به وضع موجود همچون انتقاد به دولت قبل دارند، شاید در سایه انتقادات سازنده شما عزیزان، دولت قوی بتواند به خود آید و قدری از مشکلات عدیده، رنگارنگ و غیر قابل تحمل اقتصادی مردم را مرتفع نماید.

البته بعید است این دولت با این کارگزاران، وزیران، مدیران و کارشناسانی که دور خود جمع نموده است، بتواند دردی از آلام مردم رنج‌دیده را بکاهد و باید در آینده نه چندان دور منتظر فشار مضاعف و غیر قابل تحمل اقتصادی به مردم بود و فقط انتظار داریم واضح و شفاف به مردم بگوئید چرا سکوت کرده و به «وضع موجود» همچون دو سال قبل متعصبانه انتقاد نمی کنید.؟! چرا؟!/ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false