×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس:نسبت پشتیبانی صندوق بازنشستگی باید بهبود یابد

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/لرستان نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت پشتیبانی صندوق بازنشستگی باید بهبود یابد.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازنشستگان لشکری و کشوری داریم هم بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی داریم.

وی تصریح کرد: بازنشستگان تأمین اجتماعی تا جایی که به تامین منابع مربوط است با توجه به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت داشته در مجلس شورای اسلامی تلاش کرده ایم که دولت مطالبات تأمین اجتماعی را پرداخت کند که سازمان تأمین اجتماعی دستش باز باشد که همسان‌سازی را برای بازنشستگان به مرحله اجرا در بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی رقم خورده است از جمله اینکه از مجموع ۵ هزار میلیاردی که منظور شده بود حدود ۲ هزار میلیارد دولت به تأمین اجتماعی پرداخت کرد و این شروع خوبی بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: بخشی از همسان‌سازی برای سازمان تأمین انجام شد و در بودجه ۱۴۰۰ در بند و تبصره ۲ از مجموع ۱۵۰ هزار میلیارد تومان که در آنجا پیش‌بینی‌شده بود مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان را مجلس به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص داد و با توجه به اینکه این رقم بسیار خوبی است.

خدابخشی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر دستش باز است که همسان‌سازی را به شکل مطلوبی اجرا کند.

وی ادامه داد: در رابطه با بازنشستگان کشوری و لشکری جزییات که وابسته به دولت است در قانون بودجه بیاوریم و همسان‌سازی را با توجه به برنامه داشتیم دولت مکلف بوده که حقوق بازنشستگان را ۹۰ درصد با حقوق شاغلین همسان کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در سال ۹۹ کارهای خوبی انجام شد و در سال ۱۴۰۰ هم در تبصره قانون ۱۲ بودجه که به حقوق و مزایا اختصاص دارد با توجه به افزایش حقوق مربوط به شاغلین و بازنشستگان که شرایط شغلی یکسان داشته‌اند همسان‌سازی که در ۹۹ اتفاق افتاده در سال ۱۴۰۰ نیز همسان می‌ماند.

خدابخشی عنوان کرد: حقوق بازنشستگان حدود ۹۰ درصد حقوق شاغلین خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای حقوق بازنشستگان کشوری هم تلاش‌های خوبی صورت گرفته اما مردم بدانند صندوق‌های بازنشستگی مشکلات زیادی دارند شاخص‌های مه برای ارزیابی صندوق‌های بازنشستگی هست وقتی با کشورهای دیگر مقایسه می‌شود نگران‌کننده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: شاخص مهمی که مطرح است نسبت پشتیبانی برای این صندوق‌ها است که این نسبت در واقع نسبت شاغلین به بازنشستگان است که این باید بازار تز ۵ باشد در سازمان تأمین اجتماعی حدود ۴.۵ است و برای بازنشستگان کشوری و لشکری زیر یک است.

خدابخشی خاطرنشان کرد: این به عوامل مختلف بستگی دارد که باید تلاش کنیم نسبت به بهبود بدهیم که از جمله کاری که برای صندوق باید انجام بدهیم یکی از تومان آن به افزایش جمعیت وابسته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امید به زندگی افزایش یافته که این می‌تواند تأثیر مثبتی بر صندوق نگذارد در حال حاضر کسی که ۳۰ سال خدمت کرده حدود ۲۸ سال هم این فرد بازنشستگی می‌گیرد یا خانواده آن مستمری می‌گیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: بنابراین نیاز هست تعداد سال‌های که خدمت می‌کند و سن بازنشستگی یک بازنگری در آن انجام شود لازم است که بررسی شود تا شاخص‌های مربوط را بهبود بدهیم.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false