×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
هر ساعت یک نفر در لرستان فوت می‎کند

مدیر کل ثبت احوال لرستان خلاصه آمار ثبت وقایع حیاتی استان لرستان در سه ماه اول سال ۱۳۹۸ را تشریح کرد.

به گزارش پژواک لرستان، مدیرکل ثبت احوال لرستان صبح امروز آمار ثبت وقایع حیاتی را تشریح کرد و گفت: در سه‌ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۷۱۸۵ واقعه ولادت ثبت و از کل ولادت‌های ثبت‌شده ۳۸۳۸ نفر (۵۳/۴ درصد) پسر و ۳۳۴۷ نفر (۴۶/۶ درصد) دختر بوده‌اند که در مجموع به ازای هر ۱۱۵ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است و میانگین سن مادران ۲۹ سال و میانگین سن پدران ۳۰ سال بوده است و از تعداد کل ولادت‌های ثبت‌شده تعداد ۴۶۳۱ مورد (۶۴/۵ درصد) شهری و ۲۵۵۴ مورد (۳۵/۵ درصد) روستایی بوده است.

 مصطفی امانی‌پور افزود: در سه‌ماهه اول سال ۹۸ در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۷۷ نوزاد در استان متولدشده که در سه‌ماهه اول سال ۹۸ در استان هر ساعت تقریباً ۳ نوزاد متولدشده و ۹۸٫۶ درصد از ولادت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند.

امانی‌پور در خصوص چندقلوزایی گفت: در طی این مدت ۱۳۰ مورد از ولادت‌های ثبت شده مربوط به نوزادان دوقلو و ۳ مورد سه‌قلو بوده است.

این مقام مسئول در خصوص آمار فوت گفت: در سه‌ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۲۲۴۸ واقعه فوت به ثبت رسیده است و از کل فوت‌های ثبت‌شده در این مدت ۱۳۰۸ نفر (۵۸/۲ درصد) مرد و ۹۴۰ نفر (۴۱/۸ درصد) زن بوده‌اند و از تعداد کل فوت‌های ثبت‌شده تعداد ۱۶۴۹ مورد (۳۷/۳ درصد) شهری و ۵۹۹ مورد (۲۶/۷ درصد) روستایی بوده که به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۴ مورد فوت ثبت یعنی در هر ساعت تقریباً ۱ نفر ثبت شده است.

وی در باره مهم‌ترین دلایل مرگ و میر در لرستان گفت: مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در سه‌ماهه اول سال ۹۸ به ترتیب عبارت‌اند از ۱- بیماری‌های قلبی و عروقی با تعداد ۳۱۷۱ واقعه (۳۵/۵ درصد) ۲-بیماری‌های بد تعریف‌شده مانند کهولت سن با تعداد ۱۳۲۹ واقعه (۱۴/۹ درصد) ۳-سرطان و سایر تومورها با ۹۷۶ واقعه (۱۱ درصد) ۴- حوادث غیرعمدی با ۷۷۰ واقعه (۶/۸ درصد).

 امانی در ادامه تشریح آمار به ذکر مهم‌ترین آمارهای ثبت وقایع حیاتی پرداخت که ابتدا در خصوص ازدواج اظهار داشت: در سه‌ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۴۶۰۴ مورد ازدواج به ثبت رسیده و در هر شبانه‌روز ۵۰ ازدواج به ثبت‌شده که نهایتاً میانگین سن ازدواج‌های ثبت‌شده بار اول برای مردان ۶/۲۷ سال و برای زنان ۷/۲۲ سال بوده است.

وی در مورد طلاق بیان کرد: در این مدت تعداد ۸۷۸ مورد طلاق به ثبت رسیده است که در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط تعداد ۹ واقعه طلاق به ثبت رسیده و میانگین سن طلاق در استان برای مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال بوده که تعداد ۹۷ مورد یعنی ۱۱ درصد از طلاق‌ها کمتر از یک سال بوده‌اند.

 مدیرکل ثبت‌احوال لرستان در پایان تشریح این آمار به فراوانی نام نوزادان پسر و دختر پرداخت و گفت: در سه‌ماهه اول سال ۹۸ فراوانی ۵ نام پسران در استان به ترتیب حسین (۱۴۵ مورد)، امیرعلی (۱۱۴ مورد)، سامیار (۱۰۶ مورد)، امیرحسین (۹۳ مورد) و علی (۹۱ مورد) بوده و بیشترین فراوانی پنج نام دختران نیز به ترتیب: فاطمه (۱۲۸ مورد)، آوا (۸۹ مورد)، زهرا (۵۹ مورد)، باران (۵۸ مورد) و حلما (۵۴ مورد) بوده است.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false