×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
واگذاری ۴ بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی برای مرمت و بهره‌برداری 

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از واگذاری چهار بنای تاریخی این استان به بخش خصوصی برای احیا، مرمت و بهره‌برداری خبر داد.

سید امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در سخنانی اظهار داشت: صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، چهار بنای تاریخی شامل کاروانسراهای «چمشک» در شهرستان پلدختر و «گوشه» در شهرستان خرم‌آباد و خانه‌های تاریخی «مستجاب الدعوه» در شهرستان بروجرد و «پورابوالقاسمی» در شهر خرم‌آباد را به منظور احیا، مرمت و بهره‌برداری مدت معین به مزایده گذاشت.
وی عنوان کرد: اشخاصی که صلاحیت‌های لازم را از نظر کمیته فنی دارا بوده و بالاترین مبلغ اجاره‌بها را پیشنهاد بدهند به‌عنوان برنده مزایده شناخته خواهند شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: از تمام واجدین صلاحیت و درخواست‌کنندگان دعوت می‌شود از تاریخ نشر آگهی، اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده صندوق احیا ارسال کنند.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور و تمدید ۲۰۰ مجوز رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود و خطر انتشار ویروس کرونا، مراحل بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی به صورت مجازی و از طریق ارتباط تصویری انجام شد.
وی بیان داشت: ثبت‌نام صنعت‌گران از طریق اینترنت و پنجره واحد خدمات الکترونیک(سما) صورت می‌گیرد و بعد از یک هفته مجوز مربوطه صادر خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستانافزود: امیدواریم افزایش مجوز رشته‌های صنایع‌دستی موجب تولید و رونق اقتصادی این صنعت در استان شود.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false