×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پیگیری مجمع نمایندگان لرستان برای سد معشوره


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ رییس مجمع نمایندگان لرستان گفت: امیدواریم ظرف چند هفته آینده عملیات اجرایی سد گاشمار انجام شود.

مهرداد ویسکرمی  رییس مجمع نمایندگان لرستان  در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان با وزیر نیرو در خصوص آخرین وضعیت سد گاشمار یا معشوره  اظهار کرد: بیست اردیبهشت ماه سال جاری با وزیر نیرو و معاونانش دیداری داشتیم، موضوع اصلی  این دیدار ساخت سد معشوره و بختیاری بود.
وی افزود: با توجه به چالش‌هایی که اخیرا سد پیدا کرده این دیدار انجام شد، زیرا این موضوع یک مطالبه جدی و مشترک بین نمایندگان استان بود.
رییس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه قرار بود قبل از عید عملیات اجرایی شد شروع شود، اما به دلایلی این کار انجام شد، عنوان کرد: به همین دلیل ترجیح دادیم دغدغه نمایندگان و مردم را از نزدیک با وزیر نیرو مطرح کنیم.
ویسکرمی گفت: در این دیدار بر شروع عملیات اجرایی و ترک تشریفات تاکید شد که وزیر نیرو قول مساعد داد، امیدواریم ظرف چند هفته آینده عملیات اجرایی شروع شود.
وی بیان کرد: نکته دیگر پیش کشیدن مطالعه جدید سد بود که وزیر نیرو تاکید کرد،  مطالعه جدیدی در کار نخواهد بود و باعث تاخیر در شروع شد نخواهد شد.
نماینده مردم خرم‌‌آباد و دوره‌ی چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع دیگر واگذاری پروژه به قرارگاه خاتم بود، با وجود برخی اظهار نظرها اما همچنان پیمانکار پروژه قرار گاه خاتم‌است.
ویسکرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما در کمیسیون تلفیق هم چند موضوع را پیگیری کردیم، زمان اتمام پروژه را از   ۱۴۰۳ به ۱۴۰۷ تغییر دادیم.
وی بیان کرد: با توجه به اعتبار مورد نیاز ساخت سد که ۸ هزار میلیارد تومان است، زمان اتمام را ۱۴۰۷ تعیین کردیم تا زمان بیشتری برای جذب اعتبار داشته باشند.
رییس مجمع نمایندگان لرستان بیان کرد: موضوع دیگر اینکه قبلا مطالعه و اجرای سد جدا بود، اما با پیگیری‌های انجام شده این بند را حذف کردیم و مطالعه و اجرا همزمان توسط پیمانکار انجام می‌شود.
وی به اعتبار سد در سال جاری هم اشاره کرد و گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جذب شده است، البته هر میزان تهاتر نفت هم برای پروژه می‌تواند انجام شود.
ویسکرمی در خصوص ظرفیت سد نیز توضیح داد: تاکید وزیر نیرو همان یک میلیارد متر مکعب است و وزیر نیرو برای به سرانجام رسیدن سد قول مساعد داد.
وی گفت: موضوع دیگر مشخص شدن تخصیص آب به شهرهای بالادست و پایین دست سد است که با کمک آب منطقه‌ی قرار است انجام شود تا در مطالعه و‌اهداف سد مشکل خاصی ایجاد نشود.
رییس مجمع نمایندگان لرستان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ساخت سد برای استان و پایین دست هم  مفید است، گفت: امیدواریم ظرف دو هفته آینده عملیات اجرایی سد معشوره شروع شود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false